דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סרט לפי הזמנת הצופה

סרט לפי הזמנת הצופה

ההבדל בין העולם הרוחני והעולם הגשמי הוא בזה, שהעולם הרוחני זה המצב הפנימי שלי. לא מופיעה לפניי איזו תמונה חיצונית עם שדים ורוחות ומלאכים מעופפים וחיות קודש. אבל גם העולם הזה, שאותו אנחנו מרגישים כחיצוני, זה גם כן המצב הפנימי שלנו. כל ההרגשות מתפתחות בתוך החומר, בתוך התפיסה שלי. בתפיסה שלי מתאספות התופעות הפנימיות שלי.

פעם, בדורות הקודמים, אנשים חשבו שמשוגעים, שנראו להם ככל מיני דמויות, הם קדושים ורואי נסתרות. אחר כך הפסיכולוגיה הסבירה שהדמיונות האלה נובעים מתוך תהליכים פנימיים שמתרחשים באדם. חכמת הקבלה מסכימה עם המסקנות של הפסיכולוגיה.

חכמת הקבלה עוד מימי קדם, מתחילת השגתו של האדם את האלוקות, טוענת שהתמונות של העולם הזה, הן תוצאה מההרגשות הפנימיות שלנו. אבל אנחנו יכולים לשנות את הפסיכולוגיה שלנו, את תפיסת המציאות שלנו, כדי לא לחיות בזרם הזה של המציאות, שמופיע באופן ספונטאני ומציג לנו את תמונת של העולם הזה, אלא שנבחר ונקבע בעצמנו איזה סרט אנחנו רוצים לראות.

לשם כך אנחנו צריכים לחקור: מיהו האדם, מה זה האדם, מי מנהל אותו, איך הוא מנוהל, ואז אנחנו נוכל לראות את עצמנו במבט רציונאלי בריא ביותר. כמו שנאמר: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", וכל השאר זה פנטזיות. כל החיים שלי וכל העולם הזה, זה גם כן איזה מן חלום.

חכמת הקבלה נותנת לאדם כלים לצורך שינוי כזה, ובזה היא שונה מכל שאר הגישות: הדתיות או המדעיות. חכמת הקבלה נותנת לנו כלים ואמצעים לשינוי של החלומות והתמונות הדמיוניות שלנו שבהם אנחנו חיים, מאפשרת ללמוד ולהכיר אותם, להסתכל עליהם מהצד ולראות את הכוחות שפועלים מאחוריהם ושמייצבים עבורנו את התמונות הללו. היא מעלה אותנו לכזאת דרגה, כאשר אנחנו מתחילים בעצמנו לייצב את התמונות האלה, את צורת העולם. בעצם אנחנו בעצמנו מתחילים לקבוע, באיזה מימד אנחנו רוצים להיות, מה לבחור.

באופן כזה, אנחנו עולים לרמה של השגת הכוחות שמנהלים אותנו ואנו לומדים להשתמש בהם. ובסופו של דבר, מאחורי כל הכוחות האלה אנחנו מגלים שׂכל עליון, רצון הבורא. זו כבר הדרגה הנעלה ביותר, שממנה, מגילוי סיבת הבריאה, מטרת הבריאה ומחשבת הבריאה, אנחנו מגיעים לדבקות מלאה עם הבורא.

אבל גם זו רק פסגה זמנית, ומה יהיה הלאה אחריה? – נחיה ונראה. כי אנחנו כבר נחיה ונתקיים בצורה אחרת. וגם שם בהמשך יש עוד ועוד דרגות חדשות של השגה והתקדמות. אבל הם כבר לא קשורים כלל לחומר של הרצון, כי כלפי החומר אנחנו כבר תיקנו את היחס שלנו. ההשגה החדשה הזאת היא מעֵבֵר ל"חומר", באבחנות נעלות יותר.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אפוף בענן
חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוכך
תקרין את הסרט שלך בעצמך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest