דף הבית / כללי / סרטי אימה? לא בסין

סרטי אימה? לא בסין

סרטי אימה? לא בסיןבחודש שעבר פורסם כי רשות השידור הסינית החליטה להגביל שידור "סדרות המכילות אלמנטים של מתח ואימה". היא כינתה זאת "ניסיון להגן על ההתפתחות הפסיכולוגית התקינה של ילדי סין".

דעתי: כאשר שיטת התיקון לא בנמצא, אז חושבים שלאסור משהו פירושו לתקן את המצב.

אולם ההיסטוריה כולה מוכיחה שפעולות כאלה רק מגדילות את המחלה האנושית – אגואיזם המתפתח ללא הרף. לרגע נדמה שפתרנו את הבעיה, אבל בהמשך המחלה מתפרצת שוב, ביתר עוצמה וביתר כאב.

חכמת הקבלה מציעה לפעול להיפך. תחילה, עלינו לגלות את כל ליקויי האגואיזם, כדי למנוע את ביטוייו העתידיים הנוראים. יש להשקיע את כל הכוח של כלי התקשורת, בכדי לגרום לכך שהעולם יגדיר את האגואיזם כרע ויתאחד סביב הצורך בתיקונו, לפני שהוא יביא אותנו להשמדה עצמית.

בדרך זו האגואיזם עצמו יהפוך לאמצעי להשגת הטוב וההרמוניה בחיינו. הוא יהיה האמצעי שיוציא אותנו ל"מסלול חוץ ארצי", להרגשת עולם עליון, נצחי, מושלם, אחר ולתמיד.

ודאי שאיננו מגלים בנו כיום אפשרות להכניע את האגו. אך בואו ונגלה יחד שהדבר בהחלט אפשרי בעזרת הכוח העליון של הטבע – האור.

בידינו הבחירה בין שתי אפשרויות:
• לחכות למכות שיכריחו אותנו להשתנות.
• לצייר תמונה של אגואיזם אימתני כל כך, שהתמונה לבדה, גם מבלי שתתממש בעולמנו במלוא עוצמתה, תגרום לנו להתחיל להפטר ממנה מבעוד מועד.

אז במקום להיות עסוקים בהגבלת סרטי אימה, המלצת הקבלה היא להתחיל לעסוק בייצור חומרי הסברה נגישים – סרטי אימה לימודיים-חינוכיים. (דרך אגב, הדרך שבה העולם מנסה להלחם בעישון מראה שזה אפשרי…).

6 comments

  1. הקדמה לתע"ס אות קנה

    קנה) ולפי"ז, יש לשאול, א"כ, למה זה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד חכמת הקבלה, אמנם יש בזה דבר גדול, וראוי לפרסמו, כי יש סגולה נפלאה לאין ערוך, לעוסקים בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם. פירוש, כי כל אדם מישראל, מובטח בסופו, שישיג כל ההשגות הנפלאות, אשר חשב השי"ת במחשבת הבריאה להנות לכל נברא. אלא מי שלא זכה בגלגול זה, יזכה בגלגול ב' וכו' עד שיזכה להשלים מחשבתו ית' שחשב עליו, כמ"ש בזוהר, כנודע. והנה כל עוד שלא זכה האדם לשלימותו, נבחנים לו אותם האורות העתידים להגיע אליו, בבחינת אורות מקיפים, שמשמעותם היא, שעומדים מוכנים בעדו, אלא שהמה מחכים לאדם, שיזכה את כלי הקבלה שלו, ואז יתלבשו האורות האלו בכלים המוכשרים.

    ולפיכך, גם בשעה שחסרו לו הכלים, הנה, בשעה שהאדם עוסק בחכמה הזאת, ומזכיר את השמות של האורות והכלים, שיש להם מבחינת נשמתו שייכות אליו, הנה הם תיכף מאירים עליו, בשיעור מסויים, אלא שהם מאירים לו בלי התלבשות בפנימיות נשמתו, מטעם שחסרים הכלים המוכשרים לקבלתם, כאמור. אמנם ההארה שמקבל פעם אחר פעם, בעת העסק, מושכים עליו חן ממרומים, ומשפיעים בו שפע של קדושה וטהרה, שהמה מקרבים את האדם מאד, שיגיע לשלימותו.

  2. מספיק לראות ולשמוע חדשות זה האימה הכי גדולה !!
    טרור בכל מקום אטומי ביולוגי….
    אלימות בכל בית…
    חינוך לקוי…
    כלכלה קורסת…
    ילדים רעבים…
    50% מתגרשים…
    וזו המציאות לא סרט
    אבל אימה של ממש !!

  3. הקדמה לספר הזוהר אות יד

    יד) והנך מוצא בהכרח, שיש ג' מצבים לנשמות בדרך כלל. מצב הא' הוא מציאותן בא"ס ב"ה במחשבת הבריאה, שכבר יש להן שם צורה העתידה של גמר התיקון. מצב ב', הוא מציאותן בבחינת שתא אלפי שני, שנתחלקו ע"י ב' המערכות הנ"ל לגוף ונפש, וניתנה להן העבודה בתורה ומצוות, כדי להפך את הרצון לקבל שבהן ולהביאו לבחינת רצון להשפיע נ"ר ליוצרם, ולא לעצמם כלל. ובמשך זמן מצב הזה, לא יגיע שום תיקון לגופים רק לנפשות בלבד, כלומר שצריכים לבער מקרבם כל בחינת הקבלה לעצמם שהיא בחינת הגוף, ולהשאר בבחינת רצון אך להשפיע בלבד. שזהו צורת הרצון שבנפשות. ואפילו נפשות הצדיקים לא תוכלנה להתענג בגן עדן אחר פטירתן, אלא אחר ככלות כל גופן להרקב בעפר. מצב הג' הוא גמר התיקון של הנשמות אחר תחית המתים שאז יגיע התיקון השלם גם אל הגופין, כי אז יהפכו גם את הקבלה עצמה, שהיא צורת הגוף, שתשרה עליה צורה של השפעה טהורה, ונעשים ראויים לקבל לעצמם כל הטוב והעונג והנועם שבמחשבת הבריאה. ועם כל זה יזכו לדבקות החזקה, מכח השואת צורתם ליוצרם. כי לא יקבלו כל זה מצד רצונם לקבל, אלא מצד רצונם להשפיע נ"ר ליוצרם, שהרי יש לו ית' הנאה שמקבלים ממנו. ולשם הקיצור אשתמש מכאן ואילך בשמות ג' המצבים הללו דהיינו מצב א' מצב ב' ומצב ג', ואתה תזכור כל המתבאר כאן בכל מצב ומצב.

  4. חשק ורצון חזק ללמוד נקרא חשקס

    הקשיבו לקלטת הבאה ביידיש

    http://www.ashlagbaroch.org/bhKalatot/bh_zohar_UnkownDate2.mp3

  5. אסתר המלכה:)

    פדופילים למשל, זה לא משהו שאפשר לשלוט עליו:)

    מחלת הפדו – פיליה (משיכה לילדים קטנים) מקורה בעוררות מוחית פיזיולוגית.

    גם כאשר הפדופיל ריצה את עונשו, הוא מסוכן מאוד לציבור.

    מדוע נבראו אנשים כאלו?!

    מה כדאי לעשות איתם?

    אי אפשר לנהוג כאן ברוך ובנעימות, אין ברירה, אלא להחזיק אותם במעצר, או לטפל בהם בעזרת הזרקות של נוגדנים……..

    אבל אני רואה את האנשים האלה כמסכנים, כיוון שלא הם אשמים בגורלם!

    אז מי אשם אנחנו?

    הרצון האגואיסטי? הקשר בין הנשמות?

    האם גם זה תורם להתפתחות הרוחנית של הפדופיל?

  6. כל העבודה לפני מחסום זה הרגל כטבע השני כתב הרב"ש

    אבשר להסביר תהליך הזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest