דף הבית / אקטואליה / סקר דעת קהל

סקר דעת קהל

מתוך מחקר: "לפני חודש חבר מבית הספר סחב אותי למפעל הקטן שלו ליד מוסקבה. המפעל מייצר כל מיני סמלים ודגלונים. הצלחתי לשכנע אותו לתת לי אוסף של דגלוני מדינות שונות, שנעשו בעבודת ריקמה יפה, בגודל של קופסת סיגריות.

מהצד השני של הדגלונים היו תפורים סקוטשים. חזרתי הביתה, מצאתי כובע מצחייה והתחלתי לעבור על האוצר שלי, היו שם בדיוק 15 דגלונים.

1). איראן 2). רוסיה 3). ישראל 4). סין 5). צפון קוריאה 6). סוריה 7). אמריקה 8). קנדה 9). יפן 10). אפגניסטן 11). גאורגיה 12). גרמניה 13). בריטניה 14). אוקראינה 15). ותיקן

ועלתה לי בראש מחשבה עליזה, לערוך סקר חברתי קטן בקרב האוכלוסייה במוסקבה, סקר שלא מתיימר לייצג משהו כלל. מה גם, שלא התכוונתי לשאול שאלות, הייתי זקוק רק לתשובות. במקום שאלות, אני בעצמי הפכתי ל-15 יום לתמונה עליזה של טסט סוציולוגי. כל יום תליתי על המצחייה את אחד מהדגלונים, והלכתי לעבודה ובערב בחזרה הביתה. לבישת הדגלונית סימלה כביכול שאני מפגין סולידריות עם אחת מ-15 המדינות. ברחוב, במטרו, בחנויות, הייתי מקשיב בקשב רב לתגובות מלפנים ומאחור.

מכל 15 הדגלונים, רק אחד השפיע על תושבי מוסקבה. ועוד איך השפיע! 14 דגלים זה סתם קישוט על המצחייה, אבל הדגלון ה-15 הפך אותי מיד לאויב האנושות! תמיד ידעתי שישראל זו מדינה מסתורית, ובתודעה של בני האדם היא ניצבת כבודדה, אבל עד כדי כך… ביום שלבשתי את דגל ישראל על המצח, שמעתי את התגובות הבאות לכיוון שלי:

  • פרצוף יהודוני (6 פעמים).
  • תראה איזה פרצוף שמן גידל היהודי (פעם אחת).
  • הכלב הזה לא מפחד להסתובב בצורה כזאת, הרי יכולים לפוצץ לו את הצורה (3 פעמים).
  • כובש יהודי (3 פעמים).
  • טינופת (פעם אחת).
  • הייתי זורק אותך לערבים, היו מסדרים לך מהר את המוח (פעם אחת).
  • הייתי מכסח את הבן בלייעל הזה (פעם אחת).
  • עוד נגיע אליך בעל חוטם, לא נשאר לך הרבה זמן (פעם אחת).
  • כשהייתי באיזו חנות, זקנה הביטה בחמלה על המצח שלי ואמרה: "בן שלי, אתה לא מתבייש ללכת עם תועבה הזאת על הראש? אתה לא דומה ליהודי. תוריד את זה ואל תבייש את ההורים שלך".

אף מדינה אחרת לא הסעירה את דעת הקהל כך. יותר נכון, אף מדינה אחרת לא עניינה אף אחד. גילוי נאות: הייתה תגובה אחת על הדגל הקנדי. ביום בו לבשתי את הדגל הקנדי, עברתי ליד חבורת שיכורים, ומאחורי גבי שמעתי את השיחה שלהם: "תראה, תראה, קנדי בן זונה, והרי לפני כמה ימים היה יהודי. למד והחכים הבן זונה!"".

ואני לא מאמין איך חושבים שחכמת הקבלה לא צודקת? חכמת הקבלה טוענת שהשנאה כלפי היהודים נמצאת בטבע של הלא-יהודים. בתורה נאמר שהשנאה החלה מזמן קבלת התורה למרגלות הר סיני, התורה – ספר ההדרכה לתיקון האגו. בואו עכשיו נמשיך בניסוי: בואו אנחנו, היהודים, נתחיל לתקן את האגו שלנו, ובהתאם להתקדמות שלנו, נערוך סקר דעת הקהל נוסף.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest