ספר מעמקי הדורות

שאלה: אמרת שאת הספר הקבלי הראשון כתב אדם הראשון. בשביל מי הוא כתב, הוא הרי היה לבד, הוא היה האדם הראשון?

תשובתי: כמובן שגם לפני אדם הראשון ובו-זמנית איתו, היו קיימים בני אדם. חכמת הקבלה לא שוללת את תיאוריית האבולוציה של דארווין. אדם היה אחד מאלו שחיו באותו הזמן. הוא נולד לפני 5,776 שנה, ואת יום הולדתו אנחנו חוגגים כראש השנה העברי. אדם היה הראשון שגילה את כל מערכת הבריאה, מערכת העולם העליון אותה אנחנו לומדים היום ורוצים לגלות לעצמנו, בדיוק כפי שהוא גילה בעצמו. אנחנו חסידיו. באותם הזמנים היו לו תלמידים, וגם אנחנו נקראים תלמידיו, אנחנו בני אדם, כולנו בניו של אותו אדם הראשון. והספר שלו מיועד לכל הדורות הבאים אחריו!

שאלה: הספר הזה נכתב בעברית?

תשובתי: כן. אדם גם עיבד את השפה הזאת בהתאם לכוחות הרוחניים אותם גילה. לצורך תיאור העולם העליון במילים של העולם שלנו, הוא נאלץ לפתח ולעבד שפה תואמת. כך הופיע הא'-ב' העברי. ואת הספר הראשון הוא כתב בעברית, והוא נקרא "רזיאל המלאך". מאז המקובלים כותבים בעברית, מפני שכדי להעביר את כל המידע במלואו מלמעלה למטה, מהעולם העליון לעולם שלנו, אפשר רק בשפה הזאת. כתיבת אותיות עבריות, סדר המילים, הכול נושא על עצמו מטען רוחני מיוחד, בנוסף למשמעות הרגילה. 

יש ספר מיוחד שנקרא "תיקון קוראים", הוא מספר על איך צריך לכתוב בצורה נכונה. אני זוכר כיצד בבית הספר ברוסיה לימדו אותנו לכתוב בצורה יפה, לכתוב אותיות בצורה יפה. "תיקון קוראים" נכתב כבר לפני אלפי שנים, ומאז צריך בהכרח לכתוב כפי שמצוין שם. ומצוין שם הגודל, האורך, הרוחב של כל אות, סדר האותיות במילה, חוקי הרכבת מילים מאותיות, זוהי מערכת מורכבת מאוד. אבל חשוב יותר מהכול היא השפה עצמה, בשילוב ובמיקום של האותיות נוצרות המילים, ומהמילים מורכב המשפט.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest