דף הבית / המשבר ופתרונו / ספרד – קנס במקום מענק 

ספרד – קנס במקום מענק 

הערה: עובד הציבור הספרדי חואקין גרסיה, נשלח לפקח על הבנייה של מפעל התפלת מים בעיר קדיס בדרום מערב המדינה. הוא הרוויח על כך שכר שנתי של 37 אלף יורו לפני מס, כשבפועל מאז 2004 לא הגיע לעבודה.

החופשה הארוכה הזו בתשלום הסתיימה ב-2010, אז עלה שמו של גרסיה כמועמד לפרס המוענק לעובדים ותיקים. הוא הצליח להתחמק מהרדאר מכיוון שבעוד שבעירייה הניחו כי הוא נמצא במפעל המים, במפעל חשבו שנשלח בחזרה לעירייה.

בעקבות הגילוי, עיריית קדיס הגישה תביעה נגד גרסיה, ובית המשפט פסק שעליו לשלם פיצויים של 27 אלף יורו, המקביל לשכר של שנה אחרי מסים.

המקרה הזה הוכיח פעם נוספת, שקיימים בעולם המון מקומות עבודה שאין בהם שום צורך.

תשובתי: אם היינו עורכים ביקורת ומבררים אילו עיסוקים, מוצרי מזון ומכוניות באמת הכרחיים לאדם, והיינו מסירים ומסלקים את כל הדברים הלא הכרחיים, אז היינו מבינים ש–1%-2% מאוכלוסיית העולם מספקים לנו את כל מה שנחוץ, וכל שאר האנשים יכולים פשוט לנוח. כשאנשים ינוחו במקום אותם עיסוקים לא נחוצים, יהיה בעולם אוויר נקי, ים לא מזוהם וכולי, הכל יהיה טוב. אנשים יוכלו לשבת על חוף הים.

שאלה: ויקבלו  כסף אפילו בלי לעבוד?

תשובתי: בוודאי, הם יקבלו את ההכרחי לקיום. בשביל מה סתם כך לעבד הכל ולזהם את האטמוספירה ואת האדמה? צריך לתת לכולם לפי המינימום ההכרחי, כפי שרוצים להנהיג עכשיו בשוויץ. הרעיון הוא לתת 2200 יורו לכל אזרח כהכנסה חודשים בסיסית, ללא קשר לעובדה אם הם עובדים או לא.

הערה: יהיה המון זמן פנוי, לא יהיה מה לעשות.

תשובתי: לשוויצרים אין עם זה שום בעיה. אחד מערוצי הטלוויזיה בשוויץ משדר את הנוף המוסרט ממצלמה שמותקנת בחזיתה של רכבת שנוסעת לאט. הרכבת נעה בשקט וקצת יותר מהר מהולך רגל, ורואים מרחבים מכוסים בשלג והרים שוויצריים. כך 24 שעות ביממה, והרבה אנשים צופים בערוץ הזה.

האנושות מתפתחת לפי התפתחות האגו, הרצון להשיג, להבין, לגלות ולדעת בשביל מה חיים, וכך היא לאט לאט עולה מהדרגה הבהמית. לבהמה אין צורך בכלום, היא יכולה לאכול, לשבת, לישון וזהו, ואילו האדם מתחיל להתעורר ולהתפתח הלאה. כאן, ברצון להתפתח הלאה, צריך להציע לו משהו שיספק אותו. נקווה שנגיע למצב שבו האנושות תתעורר, ואנחנו המקובלים נציע לה את חכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.02.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest