דף הבית / אקטואליה / סמארטפונים במקום אהבה

סמארטפונים במקום אהבה

הערה: הסמארטפונים תופסים את מקומם של יתר התחומים בחייו של האדם בעולם המודרני. במשאל שנערך באוניברסיטת וירצבורג בקרב 1215 בני אדם, התקבלו נתונים מעניינים. 37% מהנשאלים אמרו שהסמארטפון משמעותי עבורם עד כי הוא נמצא באותה רמה מבחינת המשמעות או אפילו ברמה גבוהה יותר ממשמעות החברים עבורם. 29% מעריכים את הסמארטפון שלהם בדיוק כמו את ההורים. 21% סבורים שהסמארטפון חשוב עבורם כמו בן/ת זוג או שותף. 17% ממשתתפי הניסוי הודו שהסמארטפון הרבה יותר קרוב אליהם מאשר בני אדם.

התייחסותי: מובן שהסמארטפון הכרחי בחיי היומיום יותר מאשר כל מכשיר אחר. הוא מגן עלינו ממגע קרוב מדי עם אנשים אחרים, ויחד עם זאת הוא מאפשר מגע כדי להתאים את המרחק עד לאדם האחר. לאנשים קשה מאוד לתקשר ביניהם ישירות, מפני שהאגו מרחיק אותם זה מזה. לכן הם מתקשרים בעונג רב דרך הסמארטפון, שמכיל את כל ההישגים של טכנולוגיית המחשבים. הוא עוד ישתכלל גם בהמשך ויהפוך להיות כל כך ידידותי לאדם, עד כי הוא יחליף את כל המכשירים הביתיים השימושיים לאדם. סמארטפון הוא גם טלוויזיה, גם רדיו וגם מכשיר לשיחות טלפון. בעזרתו אפשר יהיה להפעיל מרחוק מכונת כביסה, מיקרוגל, להזמין ארוחות צהריים וארוחות ערב במסעדה, לקנות כרטיסים לאירועים שונים וכד׳.

הערה: זה מובן. אבל במשאל צויינו הורים, חברים, בעל/אישה.

התייחסותי: כל אלו יתקיימו רק בתוך הסמארטפון. דרכו ניתן לדבר עם ההורים, להראות להם את עצמי ואת הנכדים והכול פשוט וטוב. זה יוביל לכך שבקרב בני האדם תופיע תקשורת רחבה ואחר כך אפשר יהיה למלא אותה בהדרגה בתוכן אחר, משמעותי יותר.

שאלה: מדוע אתה מדגיש את החשיבות של הפגישות הפיזיות בקרב תלמידי חכמת הקבלה, מדוע לא ניתן לעשות מעגלים בסמארטפון?

תשובתי: הסמארטפון בראש ובראשונה מאפשר לבוא במגע זה עם זה ממרחק. כלומר תחילה להרחיק בין האנשים ואחר כך מרחוק ליצור מגע, כך שהאגו רגוע, כי האדם נמצא מרוחק מהאחרים. אצל תלמידי חכמת הקבלה זה לא צריך להיות כך. להיפך, התלמיד צריך להימצא במגע הדוק עם אחרים, זו העבודה עם האגו ולכן הסמארטפונים לא יעזרו בכך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.6.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest