דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סימן השאלה שמרחף מעל ההמונים

סימן השאלה שמרחף מעל ההמונים

תיקון העולם מתחיל מהחיבור בקבוצה וגילוי כוח ההשפעה בינינו. ולאחר מכן הקבוצה הזאת מתקנת את כל העולם, שכבר מוכן להתחבר איתה ולהצטרף למסר שלה. כך אנחנו מתקדמים לגמר התיקון, למימוש השלם שלנו.

בזכות מה אנחנו מתחילים להרגיש, להבין ולהכיר בנחיצות התיקון? על בסיס מה אנחנו מסיקים כזאת מסקנה? על סמך איזה מדע, אלו נתונים ניסיוניים?

החיים עצמם כבר ממחישים לנו את הנחיצות הזאת, הם מגלים לנו בצורה מוחשית שאנחנו נמצאים בעולם אינטגרלי, שכל חלקיו קשורים זה לזה. אבל אנחנו קשורים בשנאה, במצב לא טוב. היחסים האלו הם שמהווים את המשבר שמתפתח בין בני האדם, עם כל השנאה, הדחייה והאגו שנמצא ביניהם. כל הקשרים שלנו מתהדקים על ידי המשבר הזה, ולכן החיים שלנו הולכים ונעשים קשים יותר, הסבל שלנו הולך וגדל, החיים עצמם מאבדים את המטרה, וכן הלאה.

מתוך זה, אנחנו מתקרבים לאיזושהי הכרה, שככל הנראה אנחנו צריכים לעשות משהו עם עצמנו. ואחר כך מתגלה לנו בהדרגה, שאנחנו חסרי אונים בפני העולם. בחברה האנושית שמחוץ לנו – איננו יכולים לתקן דבר. עם הטבע – לגמרי הסתכסכנו, הרסנו אותו עד כדי כך שמרחפת מעלינו סכנת מוות. בסופו של דבר, נשאר לנו רק לתקן את עצמנו. אם נתקן את עצמנו כדי להתחבר בינינו, אז ככל הנראה, החיים שלנו יהפכו להיות טובים ובטוחים יותר. אם כך, מתוך המדע ומתוך ניסיוננו המר, כבר יש לנו איזושהי הכרה התחלתית בכך שכדאי לנו לתקן את עצמנו.

העולם החיצוני כבר מכיר במידה מסוימת בנוכחותו של המשבר הגלובלי ובנחיצות החיבור האמיתי בינינו. נניח שהאנשים רואים שהם מוכרחים להתחבר. אבל איך? הם נמצאים בסימן שאלה.

וסימן השאלה הזה הוא דבר גדול מאוד. כי אם ההמונים יראו שאין להם יותר מה לעשות, הם יצעקו "הצילו". על זה נאמר: "ויזעקו בני ישראל מן העבודה". אמנם ההמונים הם לא "בני ישראל" (כלומר, הם אינם משתוקקים לבורא), אך בכל אופן, הם מוכנים לזה. כך העם יוצא ממצרים. הרי מי יכול לראות ולהבין את התמונה הכללית, חוץ מכמה מנהיגים?

לנגד עינינו האנושות מתגלגלת בהדרגה למצב הזה. ישנן מספיק עובדות שמעידות על כך, והן יכולות לחזק אותנו בדרך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום" 27.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מתעוררים
המלחציים של הטבע
שבירת האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest