דף הבית / אקטואליה / סופו של הרעיון הליברלי

סופו של הרעיון הליברלי

דעה: נצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב עוררה כמעט היסטריה בין האליטות באיחוד האירופאי. נצחונו מבשר על קריסת הרעיון הליברלי, הרעיון ליצירת מובלעת ליברלית על פני כדור הארץ שאותה מכנים "מיליארד הזהב".

תחת הרעיון הליברלי התאספה קבוצת אליטות עצומה, מדובר באנשים שקושרים את הצלחתם בחיים עם הרעיון הליברלי. אנשים אלה הם בעיקר אנשים בעלי מקצועות הומניים, פוליטיקאים, עיתונאים, סופרים, פיננסיסטים ואחרים. הם לא מודעים למנגנונים הקיימים תחת הרעיון הזה ולא תוהים מה נמצא בבסיסו. מבחינה אידיאולוגית הם הסבירו שנים רבות שזהו הרעיון הנכון היחידי והתייחסו בנוקשות כלפי נשאי רעיונות חלופיים. אנו עדים היום לתהליך השמדת הערכים המסורתיים במדינות האיחוד האירופי וברוסיה, כיוון שכל עמדות המפתח באירופה מאוישות בנושאי הרעיון הליברלי.

מאחר והליברלים לא הבינו שתחת התפיסה הליברלית מונח מודל פיננסי-כלכלי שמגיע כיום לסופו, ניצחונו של טראמפ הפך עבורם לסמל התפיסה הזו. זמן רב הם התעלמו מכך וכעת הם נאלצים להבין שתפיסת עולמם הגיעה לקיצה, הבעיה היא שהם אינם מאמינים שמעבר לגבולותיו יכול להתקיים עולם אחר.

תגובתי: נצחונו של דונלד טראמפ מרמז לנו שהבורא מאפשר לנו לעבור להתפתחות בדרך "אחישנה", דרך התפתחות נבונה על ידי הידמות לחוקי הטבע ולא לחוקים שממציא אדם או האליטה הליברלית. שימוש בהתפתחות זו בצורה נכונה תלמדנו להפוך לחברה אינטגרלית עם דפוסי צריכה חכמה, חברה הלומדת שיתוף פעולה הדדי, וכך נעבור מ"מתירנות ליברלית" ל"איחוד מוּדע". כדי להצליח במעבר הזה, כולנו חייבים לעבור קורס של "החינוך החדש".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest