דף הבית / כלכלה / כסף / סופו של הדבר הלא טוב או תחילת הסוף הטוב

סופו של הדבר הלא טוב או תחילת הסוף הטוב

Laitman_2011-01-27_3597_w.jpg

דעתו של גדעון רחמן, עורך בעיתון Financial Times: "האם באמת ייתכן שיחולו שינויים לרעה? משהו במימדים של השפל הגדול או מלחמת עולם? כיום שולטת באירופה תחושת הצרה המתקרבת. שר החוץ של פולין, רדוסלאב סיקורסקי הזהיר בנאומו ביום שני בערב: "אנו עומדים על קצה התהום". נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מזהיר: "אם יתפוצץ האירו, תתפוצץ כל אירופה. כיום היא משמשת כערבה לשלום באזור שחווה מלחמות נוראיות".

התייחסותי: חכמת הקבלה מלמדת אותנו לזהות בהכרת הטעות את מדרגת ההתפתחות (האבולוציה) החדשה. מה שנדרש זה רק להחליף את פרספקטיבת ההסתכלות על העולם ולראות אותו כאינטגרלי, קשור בקשר הדוק, ולא ללכת נגד התפתחות הטבע.

סיימנו להתפתח באגו האינדיבידואלי שלנו, ועכשיו, על פי חוק האבולוציה, אנו מוכרחים להתחיל להתחבר למאסה אחת – למערכת הערבות ההדדית. אם נעשה צעד אחורה וננסה להיאחז בפרדיגמה הקודמת, האגואיסטית והאינדיבידואליסטית – נגרום לעצמנו נזק.

הרי לטבע יש את התוכנית שלו, ואנחנו חלק ממנה. אם נלך נגד התכנית – נכניס את עצמנו לסבל. אנחנו חייבים להתחיל מייד בתהליך האינטגרציה בחינוך החברה, בהשכלת החברה, בלהסביר לכל אחד ואחד לא את סיבות המשבר ואת הניסיונות המגוחכים לצאת ממנו, אלא כיצד להשתמש בו על מנת להעלות למדרגה חדשה במהותה.

יש לנו שתי דרכים: ללמוד מהייסורים (רעב, התקררות, מלחמה) או לגלות את המדרגה הבאה תוך כדי שינוי עצמי – תיקון עצמי. זה אפשרי וקל באמצעות שיטת הקבלה. בדיוק לשם כך החכמה הזאת על שינוי החברה מאגואיסטית לאינטגרלית חיכתה במשך אלפי שנים למימושה.

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה עלולה להכנס ל"עשור אבוד"
הקהילה הבינלאומית חייבת לשתף פעולה
לבנות את העולם על יסודות חדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest