דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוף עידן התחליפים

סוף עידן התחליפים

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "כאשר אנו דנים במדות טובות, "להלכה" ודאי שאין לנו מדה יותר טובה ממדת "האמת". אלא החסרון הוא, כי "למעשה" אין מדה זו מתקבלת כלל על הציבור."

אנחנו נמצאים בתוך מערכת אינטגרלית, שבה כל אחד חייב לתת ולקבל בדיוק לפי הדרוש לטובתה. אבל זה בלתי אפשרי, מפני שאנחנו מקולקלים. בכל אחד מ"גלגלי השיניים" יש פגם והוא אינו מסוגל להסתובב נכון יחד עם כל יתר הגלגלים. באופן כללי, המצב נוראי. אבל בעצם, זאת "מידת האמת". אז מה לעשות?

בעולמנו, אנחנו כל הזמן השתדלנו לפצות, להשלים את האמת על ידי דברים אחרים. קודם זה היה אפשרי מפני שהאנשים שהתקדמו בשכל וברגש הבינו, שהם לא יכולים להסתדר בלי "מידת האמת" ובלי תחליפיה. לכן, המערכת פעלה ואפשרה לנו להתפתח אפילו בעזרת ה"השלמות". הזמן חלף והיה נדמה לנו שצורות שונות של "השלמה" יאפשרו לנו להגיע לחיים טובים. "גלגלי השיניים" הסתובבו במרץ, מי שהסתובב יותר מהר הוא היה יותר מצליח, הדרך הייתה פרושה לפניו ונדמה היה שהעולם מתקדם יותר ויותר, אף על פי שזאת הייתה דרך קוצים שהובילה לפריחה.

במקום האמת, האדם השתמש במידות "משלימות" אחרות, "צדק" ו"שלום". הן היו טובות לזמן מה, כל עוד התפתחנו בעזרתן, אבל עכשיו, אחרי כמה אלפי שנים הן מפסיקות לפעול. על ידי זה הן כאילו רוצות להראות לנו את הכיוון, לחזור למידת האמת. זהו הטבע, ואנחנו חייבים לציית לחוקיו.

כל זה היה נחוץ רק כדי שבסופה של ההתפתחות שלנו אנחנו נגלה, שנכון להיום האגו שלנו הוא האמת האבסולוטית שלנו. אנחנו יכולים להתקיים רק לפי זה ונמשכים רק אליה. אף אחד לא רוצה להתחשב באחרים, כל אחד מחפש הזדמנות למלא את רצונו.

אבל אין יותר לאן להתקדם, שום דבר כבר לא יכול להשלים את האמת. מעכשיו המערכת מסוגלת לפעול רק על ידי השלמה אמיתית מצידנו, רק על ידי מידת "אמת נקייה". בסופו של דבר, אנחנו חוזרים אליה.

ולכן, נכון להיום, המערכת עם "גלגלי השיניים" המקולקלים שלה, מגלה לנו שכל החיקויים שבנינו כבר לא עובדים יותר. כבר אין יותר תקווה, ולו הקלושה ביותר, שאנחנו נצליח לתקן משהו ולמצוא פרצה כלשהי. התגלתה הגלובליות, כאילו מישהו לחץ על המצמד והמערכת התחילה לעבוד לפי תוכנית גלובלית, כללית.

כבר אז, באמצע שנות החמישים של המאה הקודמת, החלו השיבושים. הם התגברו יותר ויותר, ונכון להיום, המערכת בקושי מתפקדת למרות המאמצים האדירים מצידנו. "גלגלי השיניים" לא רוצים יותר להסתובב, המוטיבציה יורדת, ואין יותר חומר דלק לפרטים ובכלל.

הגיע הזמן לציין עובדות, אנחנו הגענו לשלב הבא ואנחנו דורשים אמת ולא מה שנראה כאמת. אנחנו צריכים חומר דלק מסוג חדש, גישת התפתחות חדשה, גישה חדשה לחיים.

אבל תחילה עלינו לתקן את עצמנו, אחרת, כיצד נמצא את האמת אם לכל אחד יש את האמת שלו?

"שהרי האמת מחייבת אותנו להשוות כל היחידים שבציבור, שיקבלו חלקם לפי מדת יגיעתם, לא פחות ולא יותר, והוא הבסיס היחידי, האמיתי, שאין להרהר אחריו.

אבל כיצד יצוייר לנו, שנוכל לברר את האמת הזו, באופן שתתקבל על לב הציבור. למשל, אם נדון בדבר לפי העבודה הגלויה, כלומר, לפי מספר השעות, ונחייב את כל אחד ואחד לעבוד מספר שעות שווה – עדיין לא תתגלה לנו כלל מדת האמת."

אז איך בכל זאת מגיעים לאמת?

דרך החינוך האינטגרלי, שבעזרתו אנחנו צריכים להביא לכולם את הידע, באיזו מערכת, באיזה מנגנון אנחנו נמצאים. ברור שאנחנו לא פועלים בעצמנו, אלא כל המאמצים שלנו מושכים את המאור המחזיר למוטב ואז המערכת תתחיל לפעול נכון. על ידי יגיעה נכונה אנחנו נראה את תגובתה ונעבוד ביחד כדי לתקן את עצמנו ולהתאים את עצמנו ל"מידת האמת".

על פי רוב, בפעולת המערכת הזאת אנחנו רואים "דרך תורה" ו"דרך ייסורים".

ב"דרך ייסורים" הארוכה המערכת נעצרת ובכלל אינה מאפשרת לנו להתקדם. כל המאמצים עולים לנו ביוקר, ואנחנו לא מקבלים שום תגובה ממנה. להיפך, המערכת מאיטה את הקצב עד שכמעט נעצרת, לוחצת עלינו, לא "מסתובבת" ודורשת השקעת מאמצים אדירים שאינם מצדיקים את עצמם.

מצד שני, אם מתקדמים ב"דרך תורה", בדרך "אחישנה", אנחנו מבינים כיצד צריכים להתכלל בתוך עבודת המערכת ולעבור בהדרגה ממידת "חסד", "שלום" ו"צדק" למידת ה"אמת", כאשר "על כל פשעים תכסה אהבה". כאשר כל אחד נותן את הכול לכלל ומשאיר לעצמו רק את ההכרחיות כדי "להסתובב" נכון, ואת כל ה"סיבובים" שלו הוא מוכן "להתאים" לסביבה, לחברה, למערכת אחת.

אז המערכת בעצמה מלמדת אותנו כיצד לחיות בהרמוניה איתה. זאת "דרך תורה", דרך המערכת הכללית אנחנו מקבלים התעוררות, גדלות המטרה, הקבוצה, והבורא. וכל זה ממלא אותנו, מספק לנו שמחה וחומר דלק בלי הגבלה. אנחנו משתדלים בכל הכוח "להסתובב" ביחד עם המערכת והיא מלמדת אותנו כיצד לעשות זאת ברכות.

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום בעולם", 18.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החלפת האמת במיני תחליפים
אמת על קביים
הקלקול של אי ההסכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest