דף הבית / אקטואליה / סוף עידן הניאו-ליברליזם

סוף עידן הניאו-ליברליזם

הערה: קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל, מתכוונת להתמודד לכהונה נוספת. היא ציינה שבשנת 2016 העולם הפך לחלש יותר ובלתי יציב.

התייחסותי: בוודאי! העולם מתקדם לקראת אנרכיה מוחלטת. המדיניות של אנג'לה מרקל היא ניאו-ליברלית מוחלטת. הניאו-ליברלים דוגלים בזה שהעולם צריך להיות מאוחד, ללא שום גבולות, הכול משותף! שכולם ללא יוצא מהכלל יבואו לאירופה. הם  מאמינים ש"סלט" אנושי כזה יביא בסופו של דבר למצב נכון ומאוזן, הם סבורים שדווקא שוק חופשי בהנהגה מדינית, פוליטית וכלכלית, יאפשר לחברה להתאים את עצמה בעצמה לכל מצב.

בסופו של דבר מתברר שזה לא כך, מפני שהאגו הוא זה שמתאים את עצמו, והם לא לקחו אותו בחשבון. הם לא רואים זאת מפני שכל אחד מעדיף לחשוב שהוא מנוהל על ידי השכל הישר, ההיגיון, כלומר על ידי האגו המאוזן ולא על ידי האגו המוגבל.

שאלה: מה היה קורה אילו היו מבינים זאת?

תשובתי: הם לא יכולים להבין זאת, מפני שהם רחוקים מאוד מהליכה באיזון, ב"קו אמצעי" בין שני קווים, "קו ימין" ו"קו שמאל". המצב דומה מאוד למצב בתקופתו של טרוצקי ובני לוויתו, שסברו שאין אפשרות לרסן את היצר הרע האנושי, את האגו, אלא רק על ידי דיכוי קשה, ורק כך אפשר "ללחוץ את העם אל הקיר" ולחנך אותו מחדש. כמו האימרה: "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות", והם אכן יצרו גיהנום, והרגו ארבעים מיליון בני אדם, על אף שהיו להם כוונות טובות.

הערה: זה נוגד את הגישה הניאו-ליברלית, הם הרי לא שאפו להשמיד אף אחד, אלא להיפך, אמרו שבאדם יש הרבה מן הטוב ושנוכל להתאחד.

התייחסותי: הם באמת חשבו כך, אך יצאו מתוך הנחה שזה יתרחש מעצמו, אלא שבאירופה הניאו-ליברליזם מת והוביל לפשיזם. בסופו של דבר, במדינות רבות בכל רחבי העולם עולים לשלטון משטרים דיקטטוריים, פשיסטיים. על כך דיבר בעל הסולם המקובל הענק, והדגיש שלאחר הקפיטליזם נהיה חייבים "לטבול" בפשיזם, או לדלג מיד לסוציאליזם מהסוג הקבלי. טראמפ סימן את הקו הזה, עכשיו צריך להעבירו לכולם בצורה ברורה ומובהקת כמה שיותר, כדי שכולם יראו זאת.

הערה: שמתי לב שבתוך כל מנהיג של מדינה כיום, מתגלה פתאום "טראמפ".

התייחסותי: אכן, "טראמפ" התעורר בכל אחד, הוא פתח את הדלת. כמובן שגם הוא עצמו, כמו בובה על חוט ואינו מבין מה הוא עושה. מצפה לנו עכשיו תקופה מעניינת, כאשר בארה"ב טראמפ, יחד עם מנהיגי אירופה ורוסיה יתחילו ליצור מדיניות משותפת.

שאלה: אתה סבור שדמויות "טראמפ" נוספות יכולות לצוץ גם בגרמניה, בצרפת ובכל העולם?

תשובתי: אני משוכנע שאין מוצא אחר, או שתפרוץ מלחמה, אבל אז זה יהיה סופה של האנושות. לכן אני חושב שרוסיה, אירופה, ארה"ב ואפילו הודו וסין, צריכות לעשות הכול, כדי להגיע להסכם ביניהן וליצור סדר חדש, קומוניסטי.

שאלה: האם אתה בטוח שאינך טועה?

תשובתי: איני טועה. אחד מהשניים יקרה: או שהנאציזם יעלה או הקומוניזם במובן של חכמת הקבלה, כאשר הכול ישתנה רק לכיוון קומונה, לכיוון הקשר בין בני האדם, שיקבע את התנועה שלהם קדימה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest