דף הבית / אקטואליה / סוף עידן האגו

סוף עידן האגו

הערה: כלכלן ופרשן פוליטי רוסי, מיכאל חזין, סבור ששני עידנים עוצמתיים הסתיימו: האחד, עם פטירתו של פידל קסטרו, והשני, עם הצהרתו של נשיא גרמניה יואכים גאוק, שגרמניה צריכה לצאת בהדרגה מהאיחוד האירופי. חזין כותב: "גם זה וגם האחר, זה סוף העידן. פטירתם של קסטרו וקודם לכן של הוגו צ'אבס מסמלת שהפוטנציאל של מהפכנים הלטינו-אמריקאים מוצה, אבל גם הסתיים הרעיון של התרחבות ליברלית. למעשה זה מסמל שהעולם בכל מקרה ייבנה על ניגודיות של רעיונות, אבל אלה כבר יהיו רעיונות אחרים. ועכשיו חשוב להבין אלו רעיונות יהיו וכיצד הם ישתפו פעולה באופן הדדי".

התייחסותי: איני חושב שהעולם יהיה בנוי על ניגודיות, מאחר ואנחנו מתקרבים למצב שבו הכוח המפתח והמניע אותנו, האגו, מיצה את עצמו. כפי שחומר הדלק בתחנת חשמל גרעינית נשרף, התחנה מפסיקה לפעול וחייבים למלא אותה מחדש, כך גם אצלנו. זה נמשך אלפי שנים ואילו נכון להיום כל האגו "נשרף ותחנת החשמל הגרעינית" שלנו לאט לאט עוצרת, שוככת בהדרגה, בהחלקה גלית, כל העולם עובר למצב של תרדמה, של קיפאון.

שאלה: ומה מצפה לנו בעתיד?

תשובתי: בעתיד האנושות תתחיל להתפכח ולשאול: "בשביל מה אנחנו חיים?", האדם הרי צריך להתמלא במשמעות החיים! לא סתם ללמוד היסטוריה, גיאוגרפיה, ספרות, לראות סרטים וכולי, אלא לברר בשביל מה הוא קיים. זו שאלה מפחידה, שתתחיל להתגלות יותר ויותר בקרב האנושות, להכניס אותה לדיכאון, ויהיה עליה למצוא תשובה לשאלה. כאשר, בלית ברירה, האנושות תתחיל לסבול בצורה כזאת, לזעוק, "לילל כמו זאב בליל ירח מלא", בחיפוש אחר משמעות החיים, אז היא גם תתחיל להתפכח, בכך שתגלה שבחלל הזה יש משמעות עצומה! כל החלל, זוהי כל המשמעות! זוהי נוסחה, מטריצה, שבה אנחנו חיים. ואז נשיג אותה כפי שהשיג "אדם הראשון", עשרים דורות של מקובלים שממנו ועד אברהם והמקובלים שבאו אחריו.

בסופו של דבר המעגל ייסגר, ואנחנו נשוב להשתתף בעשייה הגדולה הזאת, כאשר בני אדם יחפשו דרך לגלות את משמעות החיים שהחלה עוד בבבל העתיקה, מפני שנכון להיום השאלה הזאת עדיין לא התגלתה במלואה על ידי האנושות.

בזמנים של בבל העתיקה קבוצה קטנה של אנשים גילתה אותה ונעלמה ואילו אנחנו צריכים לקחת מהם את מערכת החיפוש שלהם ולגלות אותה בדרגה החדשה שלנו. לזה אנחנו מתכוננים. עלינו להראות לאנושות הזועקת "במה המשמעות?!", לא רק את המשמעות עצמה, אלא גם את שיטת הגילוי שלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest