דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סולם לפסגה מלאה כל טוב

סולם לפסגה מלאה כל טוב

2012-02-24_1225_w.jpg

כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות נ"ח: "קראתי הביאור בשם "הסולם" להורות, שתפקיד ביאורי הוא בתפקיד כל סולם, שאם יש לך עלייה מלאה כל טוב, אינך חסר אלא "סולם" לעלות בו, ואז כל טוב העולם בידיך".

heb_o_rav_2014-02-05_lesson_congress_n1_15

אנחנו מתחילים את העבודה שלנו מזה שבונים קבוצה מעשרה אנשים שרוצים להפוך להיות בה כאחד. אם אנחנו הופכים את עשרת האנשים האלה לאחד, אז אנחנו מתחילים לגלות בתוכם את הכוח העליון.

אחרי שמסיימים את העבודה הזאת, אנחנו מתחילים לארגן מעגל יותר חיצון. אנחנו חייבים לכלול בתוכנו את כל האנשים האלה כדי להתחבר שוב לאחד שלם.

בחיבור של הדרגה הראשונה, אנחנו מגלים את "אור הנפש". ועל ידי השגת חיבור במעגל יותר חיצון אנחנו מגלים את "אור הרוח". אבל "אור הרוח" הזה מתגלה במעגל הפנימי ביותר, בעוד ש"אור הנפש" עובר למעגל החיצון.

אם אנחנו מסוגלים לחבר אלינו מעגל עוד יותר חיצוני, אז במעגל החיצוני ביותר אנחנו מגלים את הנפש, ובמעל יותר פנימי אנחנו מגלים את הרוח, ובמעגל הפנימי ביותר מגלים את הנשמה. (נניח, שבמעגל ראשון היו 10 אנשים, בשני 100 אנשים ובשלישי 1000 אנשים). וכן הלאה, עד "חיה" ו"יחידה". יוצא, שההתקדמות שלנו תלויה בהרחבת המעגלים החיצוניים.

בעל הסולם קרא לביאור שלו "הסולם". כי ככל שאנחנו הולכים ומתקדמים קדימה וכוללים בתוכנו יותר ויותר חברים חדשים, אז בזכות זה אנחנו נעלה בסולם ונחזק יותר ויותר את הקשר בינינו.

באופן כזה אנחנו הופכים לכלי יותר גדול שבו מתגלה כל האור של נרנח"י בכלים שלנו – כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. ואז יש אור אחד וכלי אחד שמתחברים יחד לאחד שלם ומגיעים לדבקות עם מטרת הבריאה.

כל אחד מחמש המדרגות האלה, מחמשת המעגלים, מתחלק לעוד חמש ועוד חמש, כלומר יוצא אור נרנח"י דנרנח"י דנרנח"י, וסך הכול יוצאות 125 מדרגות. לכן, בעל הסולם, בזה שעשה את הפירוש על כל הזוהר, על כל הגובה שלו עד גמר התיקון, מסביר איך לעלות לכל הגובה הרוחני על ידי החיבור של כל הכלים שגילה. לכן הוא קרא לפירוש שלו "הסולם".

מתוך שיעור מס' 1 כנס הזוהר העולמי 2014, 05.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ליטוש של האגו, הוא מָזוֹר ללב
אסור לדרוך במקום
העיקר באסיפה, שכולם יהיו באחדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest