דף הבית / המשבר ופתרונו / סוד עשרת השבטים, חלק 2

סוד עשרת השבטים, חלק 2

שאלה: האם חסידיו של אברהם הצליחו לבנות חברה של צדק?

תשובתי: בעיקרון, מה שמשך אותם זה לא בנייה של איזו חברה "יפה", "חלוצית". מה שמשך אותם זה, שבקשר ביניהם הם משיגים את הדרגה הבאה, היותר עמוקה של הטבע.

אברהם סיפר להם שהמשבר מיועד דווקא כדי לעלות למדרגה הבאה, כדי להשיג את הכוח הפנימי של הטבע, את המשמעות שלו, את מטרתו והתפתחותו.

בעצם, הוא פשוט עמד במדרגה אחת מעליהם, והם גם כן השתוקקו לעלות לשם, אפילו שלא במודע. הם עדיין לא הבינו כיצד לעשות זאת, איך להיכנס לשכבה עמוקה יותר של הטבע, אבל כבר הגיעו למרגלות, לסף המדרגה הזאת ולכן יכלו לשמוע את אברהם. והוא, פתח מעט את הדלת והיה אומר להם: "דווקא מצב של משבר יוציא אותנו משם. לשם כך הוא נחוץ!".

כך הם כולם הפכו למשפחה אחת. יצחק החליף את אברהם, יעקב החליף את יצחק. במילים אחרות, המשפחה עברה מדרגות של התפתחות, שנקראות "אברהם", "יצחק", "יעקב", "יוסף". דווקא הוא הכניס אותם למצרים, בכך שאסף את כל המדרגות הקודמות המקדימות, וסיכם את כל הפוטנציאל שלהן, גם את האגו וגם את ההשתוקקות מעליו לרוחניות. כך הם ירדו למצרים, כלומר להרגשה, לגילוי של האגו.

שאלה: אבל האם עד אז הם חיו באיחוד? האם האחים לא מכרו את יוסף לעבדות? והאם הוא בעצמו לא ניבא שהם ישתחוו לו? כלומר הייתה מחלוקת, הייתה שנאה בין האחים?

תשובתי: ודאי. ועוד איזו שנאה. דווקא מפני שהם השתוקקו להגיע ל"ואהבת לרעך כמוך". אם אתה לא משתוקק לזה, אז אתה לא מגלה את הרמות הללו של האגו. כאשר הכול חלק, אז אפשר להסתדר גם כך. אבל כאן פתאום מופיעה איזו סיבה, איזה מכשול, ואתה צריך להשתוקק לאיחוד למרות כל הבעיות.

הן מופיעות דווקא כדי שאתה תתעלה מעליהן, בכך שכל הזמן אתה משתוקק לאהבה עוד יותר גדולה, לקשר עוד יותר גדול, לאיחוד וחיבור עוד יותר גדולים. איחוד יכול לגדול רק מעל הרגשת הפירוד.

כך חסידיו של אברהם היו מתאספים יותר ויותר בדחיסות במאבק עם האגו שלהם, עד שיוסף הביא אותם למצרים.

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 5, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 1
שקיעתה של בבל, חלק 1
בית אברהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest