דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדר העדיפויות של מקובל

סדר העדיפויות של מקובל

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 4

שאלה: מה מסמל עבור מקובל מעשי, מצב של ענווה? וכיצד ענווה זו משפיעה בצורה מועילה על הקבוצה?

תשובתי: מקובל זה אדם שיודע לקבל מידע מהעליון כי הוא כבר תיקן את הכוונה שלו מ"על מנת לקבל לעצמו" ל"על מנת להשפיע לזולת", ולכן הוא נמצא במרחב אנרגטי תודעתי חופשי שבו מרוכז הכול, חוץ מאלה שעדיין לא התגברו על ה"מחסום" הזה ונמצאים בשליטה של הכוונות האגואיסטיות.

המילה "קבלה" מסמלת "לקבל", כלומר קבלת אנרגיה, מידע ומילוי עליונים. אבל אדם שמשתוקק לזה בעולם שלנו, גם כן נקרא "מקובל" לפי המטרה שלו. לכן גם אתם, שרוצים להשיג את המטרה העליונה, גם כן יכולים להיקרא כך.

מה שנוגע לענווה, אני לא חושב שהמקובל צריך להעמיד פנים. העניין הוא, שהוא מונע על ידי אותה ההשתוקקות לטוב עבור אנשים אחרים, כמו שאימא משתוקקת לעשות רק טוב לילד שלה. היא הרי לא חושבת כיצד עליה להתייחס אליו: בענווה, ברכות, בנוקשות וגסות. האהבה קובעת הכול.

מה הכוונה ענווה של מקובל? אני ראיתי לפי המורה שלי וקראתי בספרי הקבלה על כך שהמקובלים העמידו את עצמם כלפי התלמידים שלהם וכל שאר האנשים.

אני רואה על עצמי, שחשיבות המטרה והכוונה הנכונה של התלמיד קובעים את היחס שלי אליו. אני יכול להיות איתו גאה וגס ותקיף, ואפילו יכול להיות קצת מתנשא ויהיר, רק כדי שזה יעשה עליו רושם נכון.

לא כדי שהוא יבין אותי בצורה נכונה. יכול להיות, שהוא לא יבין שכל זה לטובתו, אבל יגיב על זה מתוך המצב שלו. ואפילו אם המצב הזה יהיה חלש ולא נעים והוא יתחיל לדאוג, אבל זה יחזיר אותו ליחס נכון כלפי עצמו, כלפי העולם וכלפי המטרה – זה כבר היה כדאי.

נניח, שיש לי תלמידים שבהתקדמות למטרה חשוב להם מאוד להשפיל את עצמם במקצת ואני צריך להוריד אותם "מהשמיים לקרקע". את האחרים, להיפך, חשוב לעודד.

כאן קיימות המון דקויות שונות ביחסים. אתה אף פעם לא תוכל לומר בדיוק מדוע המקובל נוהג כך או אחרת, כי הכוונה שלו, למעשה, נסתרת, אף על פי שהיא תמיד מכוונת לתועלת הקבוצה. זו היא העדיפות החשובה ביותר שלו.

אין משהו שיכול להשתוות לכך בחשיבות. העיקר זה הקבוצה, מפני שהיא הדמות האידיאלית של הכלי העליון שבו אנחנו נקבל את גילוי הבורא. לכן היא חשובה באותה המידה שבה חשוב לי הבורא. אני מעריך כל אחד מחברי הקבוצה לפי היחס שלהם אליה.

אם התלמיד מתייחס יפה לקבוצה, פועל בצורה נכונה כדי לחבר אותה, להשפיל את עצמו כלפיה, אז זה מכתיב את היחס שלי כלפיו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כאשר השבחים מפריעים…
חכמה לצנועי לב
לקבל יחס של חסד מצד אביו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest