דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / סגולה בת אלפי שנים

סגולה בת אלפי שנים

שאלה: למה עם ישראל נקרא עם סגולה?

תשובתי: עם ישראל נקרא עם סגולה (או העם הנבחר), לא מפני שהוא טוב יותר מאחרים, אלא מפני שהוא נבחר להראות לכל העולם דוגמה נכונה לאיחוד נכון וטוב. העם היהודי נוסד על בסיס האחדות. ואם אנחנו לא מאוחדים, אז איננו נחשבים לעם ישראל. רק על ידי חיבור הדוק, בו כל אחד אוהב את האחרים כמו את עצמו, יש לנו את הזכות לקרוא לעצמנו עם ישראל. העם היהודי התהווה מקבוצה של תלמידי אברהם, שהחליטו להתאחד בערבות הדדית וקיבלו את התנאי של "ואהבת לרעך כמוך". את הדוגמה הזאת עם ישראל חייב להראות לכל העולם, לכן הוא נקרא עם סגולה (או העם הנבחר). ואי אפשר להשתחרר מהמשימה הזאת, אנחנו רואים שכל הזמן מחזירים אותנו אליה.

שאלה: אם איננו מבצעים את המשימה הזאת, אז למה אי אפשר להטיל אותה על איזה עם אחר?

תשובתי: אי אפשר להשתחרר מהמשימה הזאת ולברוח ממנה. נהיה חייבים לבצע אותה מרצון או שלא מרצון. לכן לא כדאי לדחות ולחכות, נצטרך לבצע אותה תחת לחץ נוראי ואיום של שואה חדשה ששוב מתחילה לעלות באופק. העם היהודי זו אותה קבוצת אברהם, אותם הוא הוציא מבבל ואיחד ביניהם על ידי התנאי של "ואהבת לרעך כמוך". לא חשוב שמאז עברו אלפי שנים, עם ישראל הן אותן הנשמות, למרות שהגופים שלהם עברו מאז המון גלגולים. ורק הנשמות הללו מסוגלות להביא את כל העולם לתיקון. לכן לא נוכל לחמוק מהמשימה שלנו, ובמוקדם או במאוחר נהיה חייבים לבצע אותה, אם לא בחיים האלה, אז בחיים הבאים.

על זה מדבר ספר הזוהר שנכתב לפני אלפיים שנה. ויש ספרים עוד יותר עתיקים שבהם כתוב אותו הדבר. לכן אנחנו לא יכולים להודיע לעולם שאנחנו מסרבים לבצע את המשימה הזאת. ישנו חוק כללי של הטבע, שמוביל את הבריאה כולה לאחדות, אבל עם ישראל אינו מאפשר לו לממש את המטרה הזאת. הטבע הדומם, הצומח והחי מחוברים באופן טבעי לסימביוזה (חיי שיתוף) אחת שלמה. ואילו האנושות אינה יכולה להתאחד בעצמה, עם ישראל הוא זה שצריך לאחד אותה, בכך שמשיג ראשון את האחדות ונותן דוגמה לאחרים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 31.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest