נשק יום הדין

הערה: ב-12 לינואר נכנסה לנמל חיפה הצוללת "רהב" מסוג "דולפין". במקרה של מלחמה גרעינית הצוללת תאפשר לישראל להנחית מכה שנייה.

תשובתי: בשביל מה אנחנו צריכים צוללות חמושות בטילים עם ראשי חץ גרעיניים? לוקחים בחשבון שאם ישראל תותקף ולא תוכל להתאושש ולהגיב מיד במתקפת נגד, אז הצוללת הזאת תתקוף את האויב בנשק גרעיני. על כך כותבים בגלוי כל כלי התקשורת. אבל זה אינו פתרון לבעיה, מאחר ולאחר התקפה גרעינית על ישראל זה כבר לא ישנה לנו, להחזיר מכת נגד או לא, כלומר זהו נשק של הרתעה. כמובן שאם לא נשאר כלום, וזאת ההתחמשות היחידה שאנחנו יכולים לעשות כנשק של הרתעה, אז זה מצב עגום ואין במה לשמוח. אפשר לומר וזה נכון, שאין לנו ברירה אחרת, אנחנו מדינה קטנה, יש לנו הרבה אויבים, והם כולם מאיימים בגלוי להשמיד אותנו.

יש לנו עוד נשק אחד, הכי גדול, הכי עצום, הכי חזק, שיהפוך כל מערכה מול כל אויב לכיוון ההפוך, וזה כל העניין. במקום להתגונן, אנחנו יכולים לדאוג שלא יהיו לנו אויבים, שכל אומות העולם יבואו אלינו כתלמידים ויילמדו מאיתנו. כפי שאמר הנביא ישעיהו, שאומות העולם יישאו את עם ישראל על כתפיהם אל ירושלים, כדי שהם יכוננו שם מגע בין הבורא וכל האנושות, זה מה שאנחנו צריכים לעשות.

העיקר להפוך את התודעה של העולם משנאה כללית לאהבה, לשנות את תפיסת המציאות של האנושות. כמו שואב אבק, אנחנו יכולים לשאוב מיד את כל השנאה מהעולם, זה בידיים שלנו. העם שלנו צריך להשתדל במקצת, ולא לשמוח על איזו צוללת גרעינית. אפילו אם יהיו לנו עשרים אלף צוללות כאלה, זה לא יציל שום דבר. אנחנו הרי רואים שמסביבנו רוצחים מתאבדים, שמוכנים לכל הקרבה כדי להשמיד אותנו. הם באמת פועלים בצורה כזאת, אלה לא סתם מילים. לכן אנחנו צריכים לפעול בעזרת נשק אחר, להשמיד את האידאולוגיה של היריב, ולדאוג שהוא יהיה זקוק לנו. זה בידיים שלנו, ואני מקווה שהשנה אנחנו נפעל ונתקדם בקשר לזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest