דף הבית / אקטואליה / נשק גרעיני זה טוב

נשק גרעיני זה טוב

 שאלה: מה אתה חושב על הגברת ההימצאות של נשק גרעיני במדינות שונות?

תשובתי: זה טוב מאוד. אם לא היה נשק גרעיני, אז רוסיה ואמריקה כבר מזמן היו נלחמות זו בזו ולא פעם אחת מאז מלחמת העולם השנייה. מה שעוצר בעדן זה רק הנשק הגרעיני, מפני שהן מבינות את המשמעות של הדבר. לראשונה בחיים, אנשי צבא שעבורם המלחמה תמיד הייתה התקדמות לשלטון, מפחדים ממנה בעצמם .

כולם פוחדים ממלחמה גרעינית, לכן אנשים ש"מחזיקים בידיהם את הכפתור", מבינים שאסור לשחק בזה. ישנם גבולות שבהם אנחנו יכולים להילחם קצת , בעיקר במדינות העולם השלישי – אני שמתי לך רגל, אתה נתת לי מכה וכולי. כי לתת מכה זה לזה בלובי הפוליטי, או דרך העולם השלישי, זה מובן לכולם ונתפס כדבר נורמלי. אם כאן ימותו 100 בני אדם, שם 100 בני אדם, זה לא נלקח בחשבון. לעומת זאת, כולם מבינים שבמלחמה גרעינית שום דבר לא צפוי, עד כדי כך שלא ניתן יהיה לרסן אותה.

שאלה: ואם לכל מדינה קטנה יהיה נשק גרעיני?

תשובתי: האם ערב הסעודית היא מדינה גדולה? זו מדינה עשירה שיכולה לקנות הכול.

הערה: אבל אתה לא חושב שאיזה מטורף יכול ללחוץ על הכפתור?

תשובתי: אני לא חושב שבעולם יש כל כך הרבה מטורפים, זה רק נדמה לנו. קדאפי לא היה מטורף כפי שאנחנו מבינים זאת עכשיו. וגם לא פידל קסטרו ולא המנהיג הנוכחי של קוריאה.

מנהיגה של קוריאה הוא אדם חכם ואם הוא מרעיש בעזרת הנשק, זה רק למטרה אחת, "תנו לאכול", מפני שהם סובלים מרעב. לאט לאט מאכילים אותם, מֵרָצִים אותם ואנחנו אפילו לא יודעים על כך, גם האמריקאים בצורה ישירה או דרך מדינה שלישית, וגם רוסיה וסין. מה אפשר לעשות, כולם מבינים מצוין זה את זה. לכן אינני חושב שיש כאן חוסר וודאות. כאשר אתה מבין שיש לך קלף מנצח, אבל לאחר יש את אותו הדבר ואתם מחזיקים זה את זה בגרון, אז יש כבר הכול. לכן אני סבור שנשק גרעיני זה אמצעי מצוין לריסון ולהתפכחות של האנושות מהתנהגות ילדותית. אני מקווה מאוד שבעתיד הזהירות והחכמה בכל זאת יגברו על הכול.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 26.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest