נשמה אחת לכולם

laitman_2012-03-25_188_w.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 2

נדבר על נשמה. מה זה נשמה? היכן היא נמצאת? האם היא נמצאת אצל מישהו או שאין אצל אף אחד? כיצד רוכשים נשמה? האם אפשר לאבד אותה? האם היא נכנסת בתוך האדם ויוצאת מתוכו?

אם אנחנו נשאל את כל האנשים בעולם, לדעתי אף תשובה לא תהיה דומה לאחרת. ואיך ניתן לדעת מי צודק? ישנן אלפי הגדרות! גם הפילוסופיה תרמה את חלקה לבלבול הכללי. לפסיכולוגיה יש דעה משלה בנושא זה. ובעקרון כל אדם חושב שהוא מרגיש בו את הנשמה.

במציאות קיימת בסך הכול רק נשמה אחת, רצון אחד ויחיד שנברא על ידי האור. האור התחיל להחדיר את תכונותיו בתוך הרצון לקבל הזה וכך הוא עבר עשר דרגות ההתפתחות: "כתר", "חכמה", "בינה", "חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד", והדרגה האחרונה היא "מלכות".

בחינה א', "כתר", היא תכונת ההשפעה, רצון להנות לנברא. ולהנות לנברא אפשר אם עושים אותו דומה לתכונת ההשפעה. קיים בעולם כוח אחד בלבד, זאת אומרת שהוא מוחלט. תכונתו היא השפעה ואהבה. כלומר, גם את הנברא צריך לעשות כזה, כדי שהוא יקבל את אותן התכונות.

לכן, האור כאילו מחדיר שמונה תכונות לתוך הרצון שהוא ברא, והרצון נעשה מקבל. "מלכות" היא המקבלת, היא רוצה לקבל את כל מה שמגיע מהאור.

אבל זה לא סוף הפעולה, עכשיו צריך להביא את "מלכות" להשתוות הצורה עם האור. היא ספגה לתוכה את כל תכונותיו בצורה הפוכה, בצורת האגו שלה, בצורת הרצון שלה. היא נבראה רק כנקודה התחלתית, ובהדרגה, בהשפעת האור היא הגיעה לרצון גדול, ענק, שלם לגמרי. זהו העובר של נשמה, הנברא היחיד שקיים.

אחר כך הנברא הזה עובר מצבים שונים: "צמצום", רכישת "מסך", "שבירה" להרבה חלקים ונפילתם של כל החלקים השבורים למצב הנמוך ביותר – העולם שלנו.

בסך הכול התהליך הזה מתחלק לשלושה מצבים:

  • מצב א' – המצב בעולם אין סוף שהופיע ביחד עם בריאת ה"מלכות".
  • מצב ב' – הירידה לעולם שלנו וקיומנו בו.
  • מצב ג' – המצב שאנחנו מתחילים לממש היום. זאת העלייה בחזרה לאותו המצב אבל כבר בצורה עצמאית.

בהתחלה אנחנו מתנתקים לגמרי מהבורא, מאותו הכוח שברא אותנו, כוח ההשפעה והאהבה, וקיימים כאן בתוך היקום במשך מיליארדי שנה מאז המפץ הגדול (א'). והיום אנחנו נמצאים במצב היציאה מהעולם שלנו (ב') לפני העלייה בחזרה למצב השלישי. כפי שירדנו במדרגות של חמשת העולמות: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, בדיוק כך עלינו לעלות בחזרה.

אני בכוונה מצייר בנפרד בשרטוט את קווי הירידה והעלייה, מכיוון שאלה עולמות שונים לגמרי, רחבים יותר. הם מתרחבים בזכות השתתפותנו, כאשר אנחנו בעצמנו עולים למעלה.

התהליך מתרחש כך: אנחנו נשברים ומערבבים בתוכנו במצב ב' את תכונות הקבלה ואת תכונות ההשפעה, קבלה+השפעה ביחד. הן מופיעות בנו כתוצאה מהשבירה, וגם בעולמנו אנחנו ממשיכים את השבירה הזאת, כבר ברמה "מקומית".

היום אנחנו מסיימים את השבירה הזאת, במילים אחרות, מסיימים את הערבוב בין הרצונות לקבל ולהשפיע ל"סלט" אחד או "לדייסה" אחת. בסופו של דבר נוצר מרקם שמתוכו בלתי אפשרי לזהות איפה הקבלה ואיפה ההשפעה, מה רע ומה טוב. אלא הכול מעורבב לגמרי.

וממצב זה אנחנו מתחילים עכשיו לעלות. מדוע? מפני שהכוחות שפועלים עלינו מחייבים אותנו לזה. גם המשבר הנוכחי וחוסר ההבנה שלנו כיצד להתקיים, מעוררים בנו שאלות שונות, כולל את השאלה על הטעם בחיים. כל זה דוחף אותנו ממצב ב', ואנחנו שוב עולים.

מה אנחנו מרוויחים בזה? מצב א' שונה ממצב ג'. במצב ג' אנחנו קיימים בצורה עצמאית ובו בזמן אנחנו דומים או שווים לבורא.

השגת שני המצבים, שני תנאים סותרים, זאת מטרת הבריאה. כוח הטבע העליון האחד והיחיד רוצה לברוא נברא, למלא וליהנות לו. כיצד? רק על ידי השתוות לעצמו. אבל כך שהנברא יבין שלהיות בהשתוות הצורה זה המצב הטוב ביותר. כאשר אנחנו מפתחים את התכונה הזאת אנחנו מפתחים את הנשמה שלנו. כאשר לאדם יש רצון אגואיסטי מלמטה ושאיפה עצמית, מידת הרצון הזה נקראת "נשמה".

אז האם לכל אדם יש נשמה נפרדת? לא, הנשמה היא אחת וכללית. הרי אנחנו מדברים על תכונת ההשפעה, ובהשפעה אין חלוקה, היא קיימת מעל האגו שלו. לכן נאמר שלכולנו יש נשמה אחת ויחידה. היא באמת כזאת, רק במצב ב' הנשמה הזאת מתחלקת למספר עצום של חלקים נפרדים, מפוצלים.

אבל זהו מצב זמני והחלקים מקולקלים. על ידי החיבור ביניהם הם יוצרים קבוצה יותר ויותר גדולה, עד שמגיעים לחיבור מוחלט. כך אנחנו חוזרים לנשמה אחת.

מתוך כנס נובוסיבירסק, שיעור מספר 2, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך לרכוש את הנשמה שלך?
נשמה אחת לכולם
נשמה: לא מה שחשבתם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest