דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת המוצא של המשבר הנוכחי: סקירה קצרה מתחילת הבריאה

נקודת המוצא של המשבר הנוכחי: סקירה קצרה מתחילת הבריאה

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 2

חכמת הקבלה מספרת על כל המציאות. החל ממקור ההתפתחות, היא מעבירה אותנו דרך כל שלביה ועד לסיומה.

נקודת המוצא זה הכוח העליון שנקרא "הטבע" או "הבורא". מבלי שיהיה לנו מושׂג על משהו שקדם לו. אנחנו עושים עימו הכרות, כמו עם אמא. לפניו אין דבר. ההיסטוריה שלנו מתחילה מאותו הרגע, שבו הכוח העליון התחיל לברוא את החומר: דומם, צומח, חי ומדבר.

תחילה, מתחת לכוחו העצמי הוא החל לעצב כוחות עזר שמכילים ומרכיבים אותו. הכוחות האלה מיד נחלקו לשניים: לחומר הבריאה וכוח הבורא המשפיע עליו, במילים אחרות, פלוס ומינוס, אור וחושך, הפועלים על החומר, כדי להקנות לו את ההתפתחות. תחת השפעת שני הכוחות האלה החומר מתחיל להגיב, להרגיש תגובות והיענות, תחושות, ובזה מתפתח.

אחד משני הכוחות, הנקרא "קו ימין", חדור בטבע של הבורא עצמו, באהבה והשפעה, ולכן מסוגל להכניס חיים לתוך החומר. והכוח האחר, זהו כוח האגואיזם, המנוגד לבורא והפועל כאילו בניגוד אליו. אך למעשה שניהם פועלים בהתאם לתוכנית העליונה.

מלמעלה הבורא פועל בעזרת הכוח היחיד שלו, שנחלק לשניים: כוח השפעה וכוח קבלה. ובאמצע ביניהם, נמצא החומר שלנו. באופן כזה הכוחות האלה מביאים אותנו לכלל פעולה ותנועה. הם משפיעים על החומר ומעוררים אותו להתפתחות בדרגות דומם, צומח, חי ומדבר.

תחילה ההתפתחות הזאת מפעילה רק כוחות שמעצבים בהדרגה את החומר, עד שבעזרתם הוא יוצא למדרגה האחרונה, ואז החומר מתפוצץ. הודות לפיצוץ הזה מתרחש דבר מיוחד: שני הכוחות, פלוס ומינוס, מתערבבים ביניהם. תחילה הם השפיעו על החומר משני הצדדים, ועכשיו הם מגיעים לשבירה, נכללים זה בזה וקיימים בתוך החומר עד שמתערבבים לכזאת מידה, שלא ניתן להבדיל ביניהם. תסבוכת אחת גדולה…

עד עכשיו התהליך התבצע בדרגת הכוח, במחשבה, תוכנית. אולם עתה, הכוח הופך להיות לחומר של העולם הזה. באמצעות המפץ הגדול, נוצר, קודם כל, מקום עבור החלל שלנו, כי הרי לפני כן לא היה מקום ליקום. ואחר כך מתחיל להתפתח בו החומר. מניצוץ של אנרגיה רוחנית, מנקודת אור אחת קטנה. הפרוּר הזה של האור הרוחני מספיק ליצירת כל החומר של היקום.

אחר כך החומר בהתפתחותו יוצר גלאקסיות, את מערכת השמש ואת כדור הארץ, שבו אנחנו מתפתחים לפי אותה הסכימה: בדרגות דומם, צומח, חי ומדבר, במקביל להתפתחות הרוחנית.

בסופו של דבר, במדרגה הרביעית של ההתפתחות, כוח הבורא והכוח המנוגד לו מתערבבים באופן סופי, ואנחנו מוצאים את עצמנו במצבנו הנוכחי. ההכנה הסתיימה.

ומעכשיו אנחנו צריכים לבדוק, מה עלינו לעשות הלאה. יש לנו שני כוחות, המעורבבים ביניהם. הם סיימו את התפתחותם ומתנגשים בתוכנו, כך שאין אנו יודעים כיצד לנהוג. רע לנו.

וכאן אנחנו מגלים את חכמת הקבלה, שיטה המאפשרת לאזן ולאחֵד את הכוחות האלה, בכך שנקבע וניצור ביניהם איזון והרמוניה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערבוב הניגודים
בהחלט יש הכול בקבלה!
כל היקום – מניצוץ אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest