דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת האיחוד: למה לא ומתי כן?

נקודת האיחוד: למה לא ומתי כן?

שאלה: למה לא הצלחתי להתחבר להרגשת נקודת האיחוד בכנס הזה? למה ההרגשה הזאת עדיין נסתרת? איך אני יכול לתמוך בהרגשה הכללית הזאת אם אינני מרגיש אותה?

תשובתי: ודאי שהרבה מחברינו עדיין לא הצליחו להרגיש את נקודת האיחוד הזאת. קודם כל, זה בכל זאת תלוי בזמן. קיים מושג הזמן בעולם שלנו, אין מה לעשות. האדם לא יכול לבוא היום ולמחרת להיכנס להרגשה הזאת. הוא צריך לעבור כל מיני מצבים, להרגיש אותם לעומקם. האדם חייב להיות פרק זמן מסוים בתוך הקבוצה שלנו ולהתקדם באותה הצורה שבה אנחנו התקדמנו פעם. זה דבר אחד.

שנית, הוא חייב להיות מוכן בצורה נכונה לכנס. אנחנו התכוננו על ידי החיבור במדבר, עבדנו קשה בהכנת הכנס מבחינה טכנית. התחלנו לעבוד על הכנס הזה מחודש אוגוסט, כדי להכין את הציוד הטכני הדרוש, את כל האירועים, את תוכניות הלימודים וחומר הלימוד.

הכול תלוי באדם. אם הוא היה מאוד מעוניין להשתתף עימנו, אפילו כמו "קטן", הוא היה מגיע למצב, שבו הוא היה מרגיש במידה מסוימת את מה שאנחנו מרגישים. רוב המשתתפים הרגישו את זה, וגם נשים נכללו בתוך ההרגשה הזאת. זהו הכנס הראשון שבו השגנו את נקודת האיחוד.

מה צריכים לעשות אלה שלא הרגישו אותה? – לקרוא, ללמוד, לעסוק בהפצה. רצוי לעבור כמה פעמים על החומר של הכנס: על ההרצאות, על כל האסיפות, הדיונים, על טקס הפתיחה ועל הריקודים. יש לנו כ-100 שעות הקלטה ואנחנו צריכים בכל פעם "לטעום" מהן במקצת.

וכמו כן, מהיום והלאה חייבים להתחיל מייד בהכנה לכנס הבא, במדבר, בערך בעוד חודשיים. וזה לא משנה היכן נמצא האדם בצורה פיזית, והיכן אני אהיה פיזית. העיקר שאני מכין את עצמי לחיבור עם האחרים. החיבור הזה הוא וירטואלי, הוא לא נמצא באיזשהו מקום פיזי שאותו אני צריך לראות מרחוק.

אני לא רקדתי באולם הכנס, אבל זה לא הפריע לי להיות מחובר עם הרוקדים. ודאי שהמגע עוזר, אבל יגיע הזמן שבו לא נצטרך את זה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת האיחוד נמצאת על המחסום
להיוולד כדי לא לחזור שוב
להתחבר פנימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest