דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודה שחורה, היא נקודה של מתן מאמצים

נקודה שחורה, היא נקודה של מתן מאמצים

מתוך מאמר של הרב"ש, "ענין אור חוזר": "תלמיד שגולה, גולין רבו עמו". לכן בזמן שתחתון לא רואה שום גדלות בעליון, אז אין אפילו קטנות לתחתון.

לכן יוצא שהתחתון מוכרח להאמין קודם כל, שיש עליון במציאות, והוא לא מרגיש את העליון, מסיבת שהתחתון אינו רואה את  גדלותו של העליון.

לכן, כשאדם מתחיל להתבונן בגדלות העליון, שזה מכונה, שהאח"פ דעליון נתעלו, אז גם התחתון עולה ומתחיל להשיג את הרגשת אלקות."

אדם צריך תמיד להרגיש ולתאר לעצמו, שהוא נמצא באח"פ דעליון. במידת הקשר של המדרגה התחתונה והעליונה, נמדדת קומת האדם. אנחנו בכלל לא מרגישים נוכחות של המדרגה העליונה, כאילו שקיימים לבד בעולם. זה נקרא קיום ללא הכרה, ללא הכרה רוחנית, ללא הכרת העליון.

אנחנו נמצאים בעליון, אבל לא מכירים ולא מרגישים אותו. ולכן אנחנו צריכים לעשות כל מיני מאמצים כדי להרגיש את המדרגה העליונה. צריך להיכלל בה לפחות בתור נקודה שחורה, שבינתיים אין לה הרגשה, אבל היא נותנת מאמץ, בזה שמשתדלת להרגיש את העליון.

העיקר זה לתת מאמצים. הבעיה היא, שאנחנו מחכים שהגילוי יבוא מלמעלה. אבל איך זה יכול להתרחש מלמעלה, אם כל הבריאה בכוונה התגלגלה והתפשטה מלמעלה במדרגות עד למטה, כדי שיהיה לנו מקום ואפשרות ליגיעה.

ואילו אנחנו מחכים שהבורא יתייגע במקומנו. דבר כזה לא יכול להיות! לכן אנחנו מאריכים את הזמן, ומחכים לדבר שלא יקרה. עוברים ימים ושנים, עד שבקצב האנושי הכי נמוך של ההתפתחות הטבעית, מצטברים כל אותם ה"רשימות" שהיינו צריכים לתקנם, ואז הם פועלים עלינו כמכות, כצרות. ואז אנחנו סוף סוף מתעוררים.

אבל זו כבר דרך רגילה וטבעית, דרך "בעיתו" (דרך של ייסורים). ואילו דרך "אחישנה" (דרך של אור) מסמלת, שאנחנו בעצמנו מחפשים ומשתדלים לאתר את האח"פ דעליון שבו אנחנו נמצאים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ביטול עצמי: הכוח הטמון בנאיביות
השלבים בדרך
מעלית רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest