דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נצייר את העולם איך שבא לנו!

נצייר את העולם איך שבא לנו!

Laitman_2011-03-22_3140.jpg

שאלה: אתה אומר שצריך להרגיש את מה ש"תלמוד עשר הספירות" מספר עליו, אבל לי זה נראה לא מציאותי לגמרי. אני לא הרגשתי אף פעם מה עומד מאחורי מילים כמו: "פרצופים", "ספירות", "ב' דהתלבשות", "עביות"… הקריאה בזוהר ובמאמרים מעוררת בי הרגשה, אבל "תלמוד עשר הספירות" הוא כמו "מדבר", אין לי בכלל במה לאחוז. מה אני עושה לא נכון, אני הרי משתדל בכל כוחי?

תשובתי: מה? אתה באמת לא מרגיש מה זה "ב' דהתלבשות"? זה כאילו שאיזה ענן מתלבש בך ומשחרר אותך מהמשא של האגו, ואתה פתאום מרחף מעל לאדמה. זה כוח כזה שנותן לך את היכולת להתנתק מהאדמה, מהרצון לקבל שלך. ואילו העביות היא מעין הכבדה נוספת ששמו על המשקולת שלך.

עכשיו תחשוב, איזה כוח נוסף אתה צריך מלמעלה, שיעלה אותך יחד עם כל המשא הנוסף הזה שקשרו לך עכשיו לרגליים, וכך אתה גדל.

מדובר רק על היחסים בין שני הרצונות: קבלה והשפעה. אלה שני כוחות שמציירים לך את כל המציאות שלך, בהתאם למידה שבה כל אחד מהם גדול יותר מחברו, ולצורה שבה הם נמצאים.

אותו הדבר מתרחש גם בעולם שלנו, שבו ישנם רק שני כוחות: "פלוס" ו"מינוס", שמייצבים את כל מה שקיים. כל מה שאתה מרגיש מורכב משני כוחות מנוגדים. ואתה מרגיש אותם דווקא כתוצאה מהניגודיות ביניהם, בהתאם למידה שבה אתה מסוגל להבחין בכל צורות הניגודיות שביניהם. על זה מבוססת כל המציאות שלנו. חוץ מזה לא ידוע לנו שום דבר.

למעשה, קיימים עוד המון דברים, אבל פשוט איננו מסוגלים לתאר אותם לעצמנו. חכמת הקבלה מסבירה לנו את האמת הפשוטה: קיימים שני כוחות שבכל פעם נמצאים בצורות שונות של יחסים הדיים.

ואני עומד באמצע, ביניהם, ויכול בעצמי לקבוע את המצב. קודם כל, אני צריך לתפוס את שניהם ולהחזיק בהם. ועכשיו אני יכול להחליט איך לנהל אותם כדי לצייר לעצמי את העולם איך שבא לי!

בהתחלה אני צריך לראות שלא קיים שום עולם. אני הקפאתי עכשיו את התמונה הזאת, כאילו עצרתי תמונה אחת בסרט ואין יותר שום דבר, הסרט אינו נע יותר. ועכשיו אני מגלה איך אני יכול בעצמי לבנות את העולם כמו בהרפתקאות של הארי פוטר.

אני בונה אותו בעצמי, יש לי לשם כך את האמצעים (הרצונות), את סדר הפעולות והחוקים. אבל אני לומד את התוכנית הזאת ובהתאם אליה מרכיב בעצמי את המציאות, עד כמה שאני מסוגל. ככל שאני חודר אליה עמוק יותר, כך יש לי יותר אפשרויות, עד לאין-סוף ממש, מקוטב לקוטב. כך שאתה לא יכול יותר לתאר לעצמך שום דבר מלבד זה כי אתה בעצמך בנוי בצורה כזאת. לכן אתה לא מרגיש שום הגבלות במה שניתן לך.

ובינתיים ניתנה לך רק מציאות אחת, קטנה, בהמית וזמנית, כדי שאתה תלמד לתפוס אותה, להחזיק בה ומתוכה להתחיל לבנות הכול הלאה, כל מה שתרצה. נתנו לך איזו תמונה אחת, פְרֵיים מתוך הסרט, וקדימה, תמשיך הלאה!

וחכמת הקבלה מלמדת אותך את הבנייה הזאת. כל מה שיש בה זה שני כוחות ומערכת שעליה מסבירים לך, שפועלת בהתאם ליחסים של שני הכוחות: "התלבשות ו"עביות", כוחות האור וכוחות הרצון. הכול משתנה בהתאם לשיתוף הפעולה ביניהם, פעם כוח אחד גובר ופעם הכוח השני. מלמדים אותך את הכללים הבסיסיים של העבודה איתם.

הרי לפני שהפכת להיות בוגר ויצאת לחיים בעולם הגשמי המדומה הזה, לימדו אותך כיצד להתקיים בו. אותו הדבר גם ביחס לעולם הרוחני. רק שבמקום תמונה אחת קטנה, שטוחה וזמנית של העולם הזה, מתגלה לך עכשיו הכניסה פנימה. רוצה? תיכנס!

אבל בתנאי שאתה בעצמך תבנה את העולם שלך. לעולם הרוחני לא קיימת צורה משלו, אתה הוא זה שיוצר אותה. אתה מוכן? בבקשה, תיכנס. נותנים לך שני כוחות, כדי שתבנה מהם בהתאם למידת ההשתוות שלך עם הבורא.

אתה יכול לומר שאתה מוגבל במשהו מפני שמלכתחילה אתה מקבל כבר תמונה מסוימת. באמת, בזה נקבעות יכולות הבחירה שלך, אך גם לא יכול להיות לך צורך במשהו אחר. אם אתה בוחר בכל פעם את היחס הטוב ביותר בין התנאים השונים, לפי מידת היכולת שלך, אתה תמיד תבנה את מדרגות הסולם יותר ויותר מעלה. ולא תרגיש בהן שום הגבלות.

בעולם שלנו אתה מרגיש מוגבל ממש בכל דבר. כאן ישנם כיוונים, ושם לא. הכול פתוח לפניך.

לכן, בזמן לימוד "תלמוד עשר הספירות" אנחנו כל הזמן משתדלים להרגיש יותר. זאת מעין פיזיקה של העולם העליון, וכמובן שאנחנו לומדים כאן פרטים טכניים מאוד יבשים: האור מתפשט, הרצונות פועלים ביניהם. אבל זה מפני שאנחנו לא חיים בעולם הזה ולא מגלים אותו ברצונות שלנו, ולכן אנחנו תופסים אותם כיבשים. אבל רק תבינו שאנחנו לומדים כיצד לבנות את העולם עבור כל אחד!

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 05.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חומר שנרקם על ידי האור מהרצון
מעבדה המחפשת אחר סוד החיים
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest