דף הבית / המשבר ופתרונו / נפילה אל התחתית

נפילה אל התחתית

ידיעה (ארגון העבודה הבינלאומי, ILO): בשנים הקרובות, מיליוני אנשים ברחבי העולם עלולים להתדרדר לעוני קיצוני אשר יכסה רק את הישרדותם הפיסית. מעמד הביניים הולך ונשחק בגלל העובדה שיותר ויותר רואים ריבוד בין העשירים לעניים. השנה, שיעור האבטלה יגיע לשיא של כל הזמנים, 200 מיליון איש.

המדענים מציינים, שבתוך העוני הכרוני קיימת נקודת אל-חזור, אשר אחריה אובדות כל התקוות לשינויים לטובה. בדרך כלל, זאת תקופה של שלוש שנים, אשר בה הם מתקיימים בעוני קשה בצורה קיצונית. במהלך עשר השנים האחרונות, מספר העניים אשר מתנהלים בחייהם בפסיביות קיצונית, עלה באופן משמעותי. הם השלימו עם מצבם העגום ואינם מאמינים שיכולים לשנות לטובה את מצבם, הם אינם רוצים אפילו למצוא לעצמם תעסוקה בנאלית, כגון עבודה.

המצב נראה לחלקי החברה הענייה כחסר תקווה, והם בצורה פנימית כבר מוכנים שלא יעלו.

הערה: לכן, דווקא החינוך האינטגרלי, שיכול רק על ידי האיחוד להקל על ההמון, הוא קודם כל רצוי בשבילם. כמו שמארקס כתב, וציין זאת גם בעל הסולם, שהוא פונה לא לבורגנות אלא אל ההמון המדוכא, עם קריאה לשינוי עצמי, לשינוי החברה (ראו בעל הסולם, ספר "הדור האחרון").

אבל כפי שעיוותו את הדת, כאשר שינו את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" רק לביצוע מכאני של הכתבים (ראו בעל הסולם, מאמר "מהות הדת ומטרתה"), כך גם מהקריאה של מארקס לשינוי החברה על ידי שינוי האדם, התעלמו והחליטו שאפשר על ידי הלחץ האלים של ה- ק.ג.ב. להכריח את האדם להפוך להיות אלטרואיסטי. אנחנו חייבים להביא אל ההמון את שיטת החינוך האינטגרלי, וכתוצאה מהשינויים בתוך האדם, הם בעצמם יבנו מחדש את היחסים החברתיים ביניהם.

ידיעות קודמות בנושא:
קריסת החלום האמריקאי
הדור האחרון של "מעמד הביניים"
מעמד הביניים של יוון בתור ל"מרק חסד"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest