נעבור את עשיו!

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: כיצד ניתן לעבוד עם תכונת "עשיו" (רצון אגואיסטי), כדי שהיא לא תתעורר בזמן כנס "קבלה לעם" העולמי?

תשובתי: היא לא תתעורר, בזה אפשר להיות בטוחים. כי הרי אנחנו מגיעים לכנס מוכנים, "מחוממים", מבינים שמתאספים כדי להתאחד. אנחנו משאירים את כל הבעיות, הספקות וההתנגדויות בבית, מאחר ואנחנו יודעים שאיננו מסוגלים להתמודד ישירות עם האגואיזם שלנו, עם "עשיו". אנחנו יכולים לפעול רק בעקיפין, לפי שיטת יעקב (מהמילה עקב – לעקוף).

זה אומר, שלהילחם עם הטבע "ראש בראש" זה חסר כל תועלת וסיכוי. צריך לצאת ממנו, להתעלות מעליו, לרכוש טבע חדש של השפעה, ואחר כך בעזרתו להתחיל בהדרגה, בחלקים, להשתמש באגואיזם להשפעה. האגואיזם שלנו, זה כוח מיוחד הקיים בנו, שבו אנחנו צריכים להתחשב. אך לא צריך להילחם עימו, אלא רק לדאוג לאיחוד והערבות, בכך שמגדילים את קו ימין בקביעות, את כוח "יעקב", כוח ההשפעה.

אז אנחנו נגלה את הבורא ונוכל להתייצב מול עשׂיו. אמנם, אין זה אומר שאנחנו ניאבק עימו. בינתיים אנחנו מתקנים את עצמנו על ידי חיזוק של קו "יעקב", השפעה וחיבור הדדי, ו"עשיו" הנמצא בתוכנו, מקבל מכות מכל התהליך ומתחיל להבין שגם לו כדאי להתאחד עם יעקב. ולכן לא יהיו איומים או מלחמות, הוא בעצמו ירצה לפעול בהדדיות עם קו ימין, מאחר ויראה שהאפשרויות העומדות לרשותו אינן מאפשרות לו להתמלא. חסר לו את יעקב, כדי להתקדם בחיים. לכן אנחנו צריכים לחשוב רק על השׂגת הליכוד והאיחוד. וכל שאר הבעיות יתוקנו בכך שיצטרפו לקו ימין ועוד יותר יחזקו אותו.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 05.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest