דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצחון באליפות של האגואיזם

ניצחון באליפות של האגואיזם

כל התורה מספרת רק על המצבים הפנימיים של האדם. משפחת יעקב, המונה בסך הכול שבעים איש, מגיעה למצרים ומתיישבת בין המצרים. שבעים הנציגים של עָם ישראל, זה שבעים התכונות האלטרואיסטיות העיקריות שירדו לרצון לקבל, לתוך האגו שלנו.

בהתחלה הם מגיעים במצרים לעמדות גבוהות, הופכים למנהלים. אבל בהדרגה המצרים, כלומר הרצונות האגואיסטיים של האדם, מתחילים לשעבד את הנטיות האלטרואיסטיות ולהכניע אותן תחתיהם.

שאלה: למה עָם ישראל נכנס למצרים?

תשובתי: העניין הוא, שאי אפשר להתפתח רוחנית בעולם הזה ולהתקדם לעולם הרוחני אם אתה לא עולה בכל פעם למדרגות חדשות של הסולם שנשענות על האגו שלך. מדרגות הסולם הרוחני נבנות מהחומר של האגו האנושי.

ככל שהאגו גדל יותר, כך האדם עולה יותר, בזה שמתגבר עליו יותר ויותר. רק בצורה כזאת אפשר לעלות מהעולם הזה לדרגת העולם העליון, מ"מלכות" ל"בינה".

לכן אי אפשר להסתדר ללא עבדות מצרים, ללא פרעה, ללא כל הרשעים שמתגלים, שעליהם כתוב בתורה. הם כולם נמצאים בתוך הלב שלך.

בני ישראל יורדים למצרים, מפני שהחל רעב בארץ ישראל, אין לאן להתקדם ברוחניות אם אתה לא מצרף לזה כל פעם את האגו שלך, מתקן אותו ואז עולה. רק כך נבנות המדרגות הרוחניות. לכן, ל"משפחת יעקב" אין ברירה, אלא רק לרדת לתוך האגו.

אבל הם לא לקחו בחשבון שבמצרים עולה מלך חדש, "מלך חדש אשר לא ידע את יוסף". "פרעה חדש", זה אותו הרצון לקבל שמתחיל פתאום לגדול בצורה חדה, באופן פתאומי עבור האדם. האדם רצה לפתח בתוכו את תכונת ההשפעה, חלם להתעלות מעל החיים האלה לאיזה קיום יותר נעלה. ופתאום הוא רואה שמתחילים לעלות בתוכו אך ורק רצונות ומחשבות שמושכים אותו הצידה ומחזיקים אותו בידיים וברגליים.

הוא מרגיש את עצמו כך, כאילו שהועמס עליו משא כבד. זה אומר, שמעל מצרים עולה פרעה חדש שלא ידע את יוסף. האגו החדש הזה לא רוצה להיכנס עם האדם לשום משחק, לשום חשבונות. הוא רוצה רק דבר אחד: שתעבוד בשבילו, כמו עבד.

הוא מחייב אותך לחיות בכזאת צורה, כמו כל בני האדם בעולם הזה, כמו כל המצרים ואפילו להיות עוד יותר אגואיסטי מהם. ולמרבה הצער, היום עָם ישראל מצליח לעשות את זה, להיות עבדים נאמנים של האגו.

היהודים זוכים בפרסי נובל, מצליחים בגדול בעולם הזה ואפילו מתגאים בזה שהם מצליחים להיות מוצלחים מכולם בחיים הגשמיים. יותר מכל התגאינו כשזכינו באליפות אירופה בכדורסל. אנחנו למדנו מהיוונים את המשחקים שלהם והתחלנו לשחק במשחקים הגשמיים האלה, אפילו עוד יותר טוב מהם.

האגו שלנו מוכן לעבוד לתועלת עצמו, וזה נקרא "פרעה". אם מתגלות בנו השתוקקויות להשפעה, לרוחניות, לחיבור ואיחוד, שצריכות לשמש דוגמה עבור כל השאר, אז פרעה, שהוא כוח האגו שמנהל אותנו, מיד הורג אותן.

מתוך התוכנית "פרשת שבוע עם שמואל וילוז'ני", 15.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תראו איזה טוב פרעה שלנו!
עולם שהתעייף לעבוד עבור פרעה הרעב
שכר טוב עבור העבודה במצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest