דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניסים שבולמים את התקדמות האנושות

ניסים שבולמים את התקדמות האנושות

"לא תנחשו ולא תעוננו". (ויקרא, פרשת "קדושים", פרק י"ט, פס' כ"ו).

שאלה: למה אסור לנחש ולעונָן?

תשובתי: העניין הוא שניחוש ועינון יכולים לתת לאדם תשובות לשאלות שמדאיגות אותו, אבל אין לו זכות להשתמש בפעולות הללו, מפני שהן אינן מכוונות להשפעה, אלא מכוונות לסיפוק האגו שלו. זה לא אומר, שהוא עוצם את העיניים והולך קדימה כמו עיוור. דבר כזה בכלל לא קיים בהתקדמות הרוחנית שלנו.

"לא תנחשו ולא תעוננו" מסמל, שכל הפעולות שלך במוח ובלב צריכות להיות מכוונות להשפעה, שפעולה זו אינה מכוונת למען עצמך, כמו ניחוש ועינון. כאן אתה פשוט צריך לקבוע קו פעולה להשפעה מלאה, לבורא, לסובבים, וללכת קדימה. אז לא מופיעה אצלך נחיצות לניחוש ועינון.

אתה צריך להתעלות מעל האגו, מבלי לראות את העתיד שלך, כי המדרגה הבאה חייבת להיות בהסתרה מלאה.

תאר לעצמך תמונה כזאת: מטוס של איזו חברת תעופה נעלם, ואף אחד אינו יודע מה קרה איתו, או שחטפו אותו, או שהוא טבע, או שפוצצו אותו. פתאום אני מופיע ברדיו או מכנס מסיבת עיתונאים ואומר שאני יכול למצוא אותו. ההודעה שלי מעוררת סערה בכל העולם ואני באמת מוצא את המטוס האבוד. יחד עם זה, אני מסביר לכולם שהצלחתי לעשות את זה, מפני שאני עוסק בחכמת הקבלה, וחכמת הקבלה מדברת על העולם הבא וכולי.

הערה: זו הפופולאריות העוצמתית של חכמת הקבלה…

תשובתי: כן, אבל אסור לעשות את זה. כולם מיד ירוצו למקובלים, מדורבנים על ידי האגו שלהם. כל האנשים בעולם ירצו להפוך להיות מקובלים. אבל מה הטעם?

הערה: אבל הבורא עבד דווקא בצורה כזאת! כאשר משה אמר שהעָם לא יאמין לו, הוא ענה: "השלך את מטך לארץ", והמטה הפך לנחש. המשמעות היא כזאת, שמשה עשה ניסים מטעמו של הבורא.

תשובתי: הבורא עשה את זה כדי להקשיח עוד יותר את פרעה ולתת לאדם הזדמנות לברוח ממנו, כדי שלעָם לא יישאר שום סיכוי לחשוב שהוא באמת צודק ושיש לו איזה שהם כוחות.

אתה יכול לתאר לעצמך, שאם באמת הייתי עושה את זה, אז האגו באנושות היה עולה לכזאת דרגה, שלא היינו מצליחים להסביר לאנשים שום דבר. ואיך האגו היה קופץ אצלנו?! כי כולם הרי היו מתחילים להשתחוות למקובלים.

על ידי המעשה שלי הייתי קובר את כולם בתוך האגו והיה צריך להמתין עוד כמה מאות שנים, עד שכל זה ישקע ואחר כך להתחיל מהתחלה, מאפס. מערכת הקשר העליונה קפדנית ביותר בכל דבר רוחני שיכול להיכנס אל תוך האדם, משום שדרך הדברים האלו יכול להיות שלא ישמע אותנו, לכן נאמר: "לא תנחשו ולא תעוננו".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 09.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היזהרו מחיקויים
חכמה למכירה
רשות מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest