דף הבית / המשבר ופתרונו / ניסיון התאבדות המוני של אינדיאנים בקנדה

ניסיון התאבדות המוני של אינדיאנים בקנדה

הערה: ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, פרסם בטוויטר ידיעה קורעת לב על ניסיונות נוספים של התאבדות המונית בקרב האינדיאנים.

התייחסותי: האינדיאנים בקנדה ובדרום אמריקה מרגישים בבידוד מהעולם של היום, הם מרגישים לא שייכים אליו, הם רואים את עולמנו כמאיים ואינם מבינים אותו, אינם יכולים להשתלב בו. רק יחידים מהם מצליחים להתגבר על המחסום הזה ויכולים מעט להסתגל לעולם המודרני. בימינו, אפילו לנו קשה להסתגל אליו, למרות שכביכול יצרנו אותו במו ידינו בכל זאת לא קל לחיות בעולם.

קנדה מספקת לאינדיאנים הכול, הם חיים בשמורות ענקיות ועשירות מאוד, המחייה בהם זולה, ללא תשלום מיסים והם יכולים לעשות כרצונם. למרות זאת הם מרגישים ריקנות, אין באפשרותם להגיע למילוי רצונם הטבעי להתמזג עם הטבע דרך החיים המודרניים. פלישת החיים הזרים לקיומם, ניתקה אותם מהטבע מהקשר בין ההורים לילדיהם ובינם לבין האדמה. הם לא מרגישים את המרחבים, לא יוצאים לצוד, אין ביניהם יחסים הדדיים כמו בעבר, כאמצעי לתקשור בעיתות מלחמה, שלום, שביתת נשק והם אינם יכולים להתגבר על כך.

זה מצב של היעדר שורש רוחני, שאותו הם איבדו. אפשר לספק להם מבחינה חומרית את כל מה שיחפצו, אך לא ניתן לספק להם תחליף לכמיהה לשורש הרוחני. ההתפתחות הטבעית שאמורה להיות לעם הזה הופסקה. לכן בעל הסולם כותב שעמים מתורבתים מביאים אסונות גדולים מאוד לשבטים פרימיטיביים בכך שהם משמידים את הקשר שלהם עם האדמה. אני סבור שניתן להתחיל את עבודת האיחוד בקירבם, אם יהיו לנו כוחות ואמצעים לכך. איחוד פנימי יעלה אותם, יזין אותם ויחבר ביניהם מחדש.

בעת שהותי בדרום אמריקה שוחחתי עם אנדיאנים על כך והם הסכימו שכך צריך לפעול, אך לשם כך צריך להימצא בקרבם ולהראות להם את הדרך לאיחוד, לא סביב הבקתות או המדורה, אלא איחוד נעלה יותר ורוחני. הם מבינים ומרגישים אותו אך דרושה כאן עבודה ממושכת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest