דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / ניוטון על שחרית ימי העולם

ניוטון על שחרית ימי העולם

הודעה: מתוך כתבי היד התיאולוגיים של אייזק ניוטון: סוף העולם יגיע ב- 2060. אני מציין זאת לא כדי לקבוע את התאריך הסופי, אלא כדי לשים קץ לניחושים החפוזים של המיסטיקאים, שמנבאים את סוף העולם וכך לערער את האמון בנבואה הקדושה.

למרות המוניטין הידוע של ניוטון, רוב פעילותו אינה קשורה בתחומים מדעיים, אלא בתיאולוגיה, מיסטיקה ואלכימיה.

בין עשרות אלפי העמודים שנמצאים ברשות הסיפרייה, ניתן למצוא הרבה עבודות על מיסטיקה יהודית: ניתוח של כתבי הקודש, ניסיון להבין כיצד ייראה עידן שחרית ימינו, ואיך היה נראה בית המקדש בירושלים, וכן מפות שניוטון שרטט, כדי להמחיש את האירועים שחלקם היסטוריים וחלקם שייכים למיתוסים, שעשויים לסייע בחישובים של התאריך הסופי.

בהבנה שלנו, יש כאן סתירה בין המדעים המדוייקים, מצד אחד, לבין רציונליזם, תיאולוגיה, מיסטיקות ואמונה, מצד שני. עם זאת, עבור ניוטון, בן תקופתו, הבנת חוקי הטבע זה להבין את מבנה העולם. הסצינה ההיסטורית עבורו הוא שדה מחקר.

ניוטון שייך לקבוצה של תיאולוגים שהצליחו בסופו של דבר לשנות את היחס של הנצרות ליהדות. ברוח הרנסנס האירופי, התיאולוגים חזרו לכתבי הקודש, כולל הכתבים העבריים, ובקריאה חוזרת פיתחו השקפה שונה על מקומם של היהודים בהיסטוריה: תפקידם טרם הושלם, העם היהודי ישוב לארצו.

ניוטון כותב: "ניתן למצוא את הסוד של הלידה מחדש אצל הנביאים. זה גורם לי לתהות מדוע כל כך מעט נוצרים בימינו לא מוצאים אותו שם."הם אינם מבינים את החזרה הסופית של יהודי הגולה, הכיבוש של ארבע המלכויות והקמת ממלכה משגשגת של צדק ביום הדין – זהו סוד הנבואה. אילו הם היו מבינים, היו מוציאים זאת אצל כל הנביאים שכתבו על הימים האחרונים … סוף הבכי והצער, החזרה מן הגלות של היהודים, אשר יצרו ממלכה מתמדת, משגשגת … "

ידיעות קודמות בנושא:
יסודות התפתחות העולם
בסיימנו את העשייה של אברהם
תפיסת המציאות: מניוטון ועד לקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest