דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נחבר את הפרוטות שלנו, ונקבל הון גדול

נחבר את הפרוטות שלנו, ונקבל הון גדול

שאלה: האם דרושים מסכים מיוחדים כלשהם והתגברות עצמית מיוחדת כדי להגיע למצב הרוחני של "גדלות"?

תשובתי: תארו לעצמכם שאני חי בחברה האנושית ומגלה שכולם זקוקים למוצר מזון מסוים, שלמזלי, אני היחיד שמסוגל לייצר אותו ולספק אותו לכולם.

אני מרגיש את הצורך הכללי של כולם. רצונותיהם של מיליארדי בני האדם האלה מורגשים עכשיו בתוכי, יחד עם המילוי שלהם! כלומר, אני מרגיש שכולם ייהנו ממה שאני אתן להם. הרצון והתענוג העצומים האלה מאפשרים לי לראות את "הרך הנולד", כלומר את השלב הבא של התפתחות המצב הזה.

ואיך אני יכול להתאפק ולא ליהנות מהתענוג העצום הזה למען עצמי? הרי אני לקחתי לעצמי את הרצון הזה והפכתי אותו לשלי! אנחנו לא מבינים עכשיו מהו חיבור עם הזולת. כשאני מתחבר עם האחר, אני לוקח ממנו את הרצון שלו והוא הופך להיות שלי.

הדבר דומה לאמא שנותנת לילד כפית אוכל ונהנית מכך שהוא בולע אותו. היא פשוט מרגישה פיזית את התענוג הזה. היא מקבלת כתוצאה מכך שהוא מקבל.

ולכן קיימת סכנה גדולה שאתחיל ליהנות בצורה אגואיסטית. הרי אני קיבלתי כאלה רצונות גדולים, ואני עומד לקבל תענוגים עצומים. אני צריך ליצור מסך על כל הרצון הזה שלהם, שאותו צירפתי אליי והפכתי לאח"פ שלי.

ועכשיו אני עובד כדי למלא את הרצונות האלה: אני עושה זיווג דהכאה בתוכי, כאילו שזה הרצון שלי וגם התענוג הוא שלי. וכאשר אני מקבל את כל המילוי הזה בתוך הכלי שלי בכוונה על מנת להשפיע, אני מוכן להעביר את המילוי לתחתונים. כלומר, תחילה אני מבצע עבורם את התיקון, ולאחר מכן אני ממלא אותם.

על זה נאמר ש"הבכור נוטל פי שניים". כלומר, העליון עובד על הרצונות של התחתון, שאותם הוא תופס כרצונות שלו עצמו, והוא מחשיב אותם אפילו יותר מהרצונות שלו!

יש בהם עביות נוספת, כי כאשר הוא ממלא לאחר מכן את התחתונים, הוא מקבל תענוג גדול יותר פי "620" מהתענוג שהם מקבלים, בדומה לאמא ביחס לתינוק. תארו לעצמכם איך הוא נהנה מהאוכל, ואיך היא נהנית מכך שהאכילה אותו. על כל זה חייב להיות מסך…

לכן העביות שמתגלה באח"פ היא גדולה כל כך. זה דורש לחתוך את "לב האבן" ולבצע לאחר מכן עוד הרבה תיקונים נוספים, שכבה אחר שכבה, שהם כמו "פרוטה ופרוטה שמצטרפות לחשבון גדול".

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל בין הרצון הבהמי לרצון האנושי
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו
"620" גשרונים ממני אליך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest