דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחה להתקדמות אופטימאלית

נוסחה להתקדמות אופטימאלית

laitman_2010-03-15_9956_us-70.jpg

ספר הזוהר הוא המקור החזק ביותר לכוח הרוחני שממנו אנחנו יכולים לדלות אור, כל מה שרק האדם ירצה. אך חשוב מאוד להבין שאנחנו מקבלים הכול בהתאם לרצון שלנו. אם אני רוצה להשׂיג את מטרת הבריאה ומכוון בדיוק אליה, אז אני מקבל ממנה עזרה וכוח של מאה אחוז. אך אם אני הולך לכיוון אחר, אז במידת הסטייה שלי האור חייב לפעול ולהשפיע עליי, על הרצון ליהנות שלי, כדי להשתלט עליי ולהחזיר אותי לדרך הנכונה. את ההבדל בין הכיוון המדויק אל המטרה והסטייה ממנה אני מרגיש כייסורים. הייסורים האלה מאלצים אותי לחזור חזרה.

כך ילד קטן שאני אוחז בידי, רוצה למשוך אותי לאן שהוא הצידה, ואני מחזיק בו ומחזירו חזרה, הוא מושך אותי לצד אחר ואני שוב מחזיר אותו. כך גם אנחנו, אם אנחנו סוטים מהדרך, האור בכוח מחזיר אותנו חזרה. אך את הכוח הזה, הפועל כמשקל נגד הרצון שלנו, אנחנו מרגישים כרע: עד כדי מחלות, בעיות, ייסורים, מלחמות ומוות. לכן, אם אנחנו רוצים להתקדם בדרך הטובה, כמו ילדים טובים, כדי לא לסבול יותר, אנחנו חייבים לשאול את עצמנו: כיצד עלינו לשמוע ולהתקדם בדרך הנכונה, ישר וללא טעויות?

בעל הסולם כתב, שקיימת נוסחה פשוטה מאוד: "ישראל (המשתוקק לבורא, ישר–אל), אורייתא (תורה – מהמילה אור והוראה) הקב"ה (הבורא), חד הם". ישראל – זה אני. תורה – זה האור שישפיע עליי ובכך יקדם אותי בדרך טובה וישרה. הבורא – זו השפעה.

כיצד אני יכול לארגן את ההתקדמות שלי על פי הנוסחה הזאת? – בעל הסולם במאמר החרות מסביר שזה אפשרי רק בעזרת הקבוצה. אם אני קושר את השׂגת המטרה עם הקבוצה, בקבוצה, אז אני נכלל בתוכה ובקשר בינינו רוצה להשׂיג את הבורא, בזה אני ללא ספק הולך בכיוון הנכון.

לכן, בזמן הקריאה בספר הזוהר, בזה שאני רוצה למשוך אליי את האור שלו, אנחנו צריכים לדאוג כמה שיותר שהאור הזה יתגלה בצורה נכונה. כי הרי התורה יכולה להיות באותה המידה, גם כסם החיים וגם כסם המוות. ויכול לקרות שאנחנו נלך בכלל בכיוון אחר ואז, כמו שנאמר: "שב ואל תעשה עדיף".

לכן, כדאי לנו להצטייד בכוונה הנכונה, וכל הזמן לזכור שכולנו קוראים בזוהר כדי שהאור יביא לנו איחוד. ולא משנה מה בדיוק אנחנו קוראים, עד כמה אנחנו מבינים, והאם בכלל שומעים או מבינים את השׂפה. העיקר זו הכוונה. כי הרי כוח "הסגולה" של הזוהר פועל על האדם רק בהתאם לרצון שלו. לכן, בואו נרצה להתחבר ובחיבור שלנו לגלות את הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מטרת הלחצים
תארו את עצמכם באין סוף
הפרעות או עזרה בדרך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest