דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נברא ששוחה באוקיינוס של אור

נברא ששוחה באוקיינוס של אור

בבריאה יש רק שני כוחות: כוח ההשפעה, הבורא, וכוח הקבלה, הנברא. והם מתחילים ממצב, שבו הם נמצאים זה כנגד זה. כוח הבורא הוא אינסופי, אוקיינוס של אור שמצוי במנוחה מוחלטת. וכוח הנברא מתחיל מנקודה קטנה בתוך אותו אור האין-סוף.

מטרת הבורא היא לגדל את הנקודה הזאת באופן שהיא תהיה גדולה כמו האור ושווה לו בהכול, גם בגודל וגם באיכות. ופירוש הדבר יהיה שהבורא הטוב המיטיב ביצע את המעשה הטוב והמיטיב שלו, את מעשה ההשפעה.

לכן הבורא נותן לנברא את כל אותן התכונות שיש ברצון לקבל תענוג בהופכיות למה שיש בבורא, ברצון להשפיע, כדי שהנברא יחליט בעצמו ויבחר בצורה חופשית את מצב הבורא, ויקבע שתכונת ההשפעה היא התכונה הנעלה והרצויה ביותר יחסית לכל מה שיש בבריאה. ואפילו אם יתנו לו אפשרות לקבל מילוי אינסופי לתועלת עצמו, הוא יעדיף להישאר ריק, העיקר להיות כמה שיותר קרוב לתכונת ההשפעה.

בדרך הזאת הנברא צריך לעבור בירורים רבים, אך את כולם ניתן לחלק לשניים: הבנה כמותית והבנה איכותית. וכל העבודה של הנברא היא בהכרת הרע שלו. הוא צריך להבין כמה רעה תכונת הקבלה האגואיסטית שלו ביחס לתכונת ההשפעה של הבורא.

והיא רעה לא מפני שהיא גורמת לנברא ייסורים. הרי אז הוא היה בוחר בהשפעה בצורה אגואיסטית. אך הבירורים האלה של טוב ורע אינם אמורים להיות תלויים ברצונות של הנברא עצמו, כלומר אינך יכול לבחור במה שיכול לגרום לך הנאה באופן טבעי.

עליך לבצע את הבחירה שלך מהנקודה שאינה תלויה ברצונות שלך עצמך, ולהעדיף את ההשפעה למען התכונה הזאת עצמה, כי היא הנעלה ביותר. ובכלל לא מפני שאתה חושב לקבל ממנה איזשהו מילוי או רווח.

לכן בדרך הזאת הנברא שואל קודם כל: "מי ה' אשר אשמע בקולו?!" ו"מה העבודה הזאת לכם?" כלומר, הוא מגלה את כל הרצון שלו, את כל הכלי שלו, בכמות ובאיכות שלו, ודורש לעצמו את המילוי הטבעי לפי התכונות האגואיסטיות שלו.

לאחר מכן הוא עובד ומברר את רצונותיו מבפנים ומבין שהוא מוגבל לחלוטין ומשתוקק רק להנאה עצמית, ולכן הוא משקר. הרי בתנאים כאלה הוא אינו יכול להעריך את האמת באופן אובייקטיבי.

וכשהוא מנסה להגיע לאמת כדי לא להיות תלוי ברצונות שלו, להיתלות כביכול בין שמיים וארץ, הוא רואה את עצמו כחצי חייב וחצי זכאי, כמו על כף המאזניים. מכאן הנברא כבר מתחיל לעבוד על בחירתו החופשית.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 10.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם האדם יכול להשיג את מחשבת הבורא
מי שליבו שבור
הדרך המופלאה אל הלא-נודע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest