דף הבית / אקטואליה / נאומו של צוקרברג בהרווארד

נאומו של צוקרברג בהרווארד

 הערה: בטקס הענקת דיפלומות בהרווארד, יצא מרק צוקרברג בנאום שבו הדגיש: "צריך לא רק ליצור מקומות עבודה חדשים, אלא גם ליצור אצל בני האדם מחדש הרגשת המטרה".

התייחסותי: אלו מקומות עבודה, לפי דעתו, אפשר ליצור? שום מקומות עבודה! היכן אפשר למצוא עבודה עבור שבעה מיליארד בני אדם?! אלה סתם מילים יפות. הרגשת המטרה הכרחית, אבל ליתר דיוק זו לא הרגשה, אלא ראיית מטרה, הבנתה, ולא סתם מטרה כדמיון שווא.

הערה: הוא סבור, שאנחנו יכולים ליצור מטרה, שזה בכוחנו.

התייחסותי: לאורך כל ההיסטוריה האדם יצר מטרה, לאחר מכן דחה אותה, החליף בחדשה וכך כל הזמן טעה.

הערה: מרק צוקרברג, הוא בחור צעיר שהציב לפניו מטרה, הצליח להשיג אותה ועכשיו טוען: "גם אתם יכולים!"

התייחסותי: הוא רצה להתעשר והתעשר. אבל איזו מטרה הוא כופה על בני אדם בעזרת הפייסבוק שלו? הוא סבור, שלבני אדם צריכה להיות מטרה שאותה הוא כופה עליהם?

הערה: הוא סבור, שיש לו במה חופשית…

תשובתי: איזו במה חופשית יכולה להיות כאן?! אם תיכנס פנימה לתוך המכונה הזאת, אתה תראה כיצד הכול משומן שם, כיצד הכול מכוון כדי להניע את בני האדם למטרה מסוימת שתניב לו רווח כמה שיותר גדול, ולא שום דבר אחר.

הערה: הוא אומר: "דרושה לנו חברה, שמתמקדת יותר בהשכלה שנמשכת כל החיים".

תשובתי: לא השכלה, אלא חינוך. לאף אחד אין צורך בהשכלה, השכלה לא הפכה עדיין אף אדם למאושר. כאשר אני מדבר על חינוך,  אני מתכוון לשינוי האדם, שבעזרת חינוך נכון הוא מגלה את העולם העליון, את מערכת ההנהגה ולא את העולם שלנו. ואז הוא רואה לאן נע כל הטבע, ובוחר כיצד לפעול טוב יותר בשיתוף איתו.

שאלה: איך היית מסביר לו אישית, את המטרה?

תשובתי: המטרה היא לצאת ממסגרות הטבע האגואיסטי שלנו, להפוך את עצמנו מבפנים החוצה ואת זה בלתי אפשרי לעשות על ידי תכסיסים ולשכנע אחרים לזה, גם זה לא יצליח. צריך פשוט להסביר לאורך זמן רב ובסבלנות, עד שאנשים יבינו שעתידה של האנושות הוא בהתעלות מעל הטבע שלנו לדרגה הבאה שלו, לדרגת אדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.6.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest