דף הבית / אקטואליה / מתרופות נוגדי דיכאון עד קנאביס

מתרופות נוגדי דיכאון עד קנאביס

שאלה: בכמה עשרות השנים האחרונות עלתה צריכת תרופות נוגדות דיכאון ב – 400%. מדווחים שבמוחם של דגים המאכלסים את נהר הניאגרה מדענים גילו נוכחות מוגברת של תרופות נוגדות דיכאון. כלומר, באופן עקרוני, מתקני הטיהור לא מעקבים אותם והם חודרים למים. זה מוכיח פעם נוספת, עד כמה הכול מקושר הדדית. מה תוכל לומר בקשר לזה?

תשובתי: העניין הוא שאנחנו נושמים, ניזונים וסופגים לתוכנו את כל זה.

הערה: כלומר, כתוצאה מכך, כל מי שאוכל את הדגים האלה נוטל תרופות נוגדות דיכאון?

תשובתי: לא רק דרך הדגים, הם נמצאים בכל מקום, גם באוויר ובמים. כל מה שאנחנו מסנתזים, ממציאים בדרך מלאכותית נמצא מסביבנו ובתוכנו. אבל זה לא מדאיג אותי. גם לא העובדה, איך נתקיים. אם לחיים שלנו יש המשכיות, אז יש טעם להיאבק על הכול ואם לא, אז בואו נספק לעצמנו קיום כמה שיותר טוב לכמות מסוימת של שנים, ונלך בנחת מהעולם הזה.

שאלה: לקראת מה כל זה דוחף אותנו?

תשובתי: תרופות נוגדות דיכאון לא יעזרו לנו. עכשיו על הפרק יש התפתחות גדולה מאוד של "עשב" הקנאביס. הוא יוּתָר לשימוש בכל צורותיו ובכל מינון, איך שרוצים והיכן שרוצים. אפשר יהיה לקנות אותו בכל חנות רגילה באיזו כמות שרוצים. בכל צורה: כדורים, קפה עם קנאביס, קוקה קולה עם קנאביס וכולי. כולם יהיו ניזונים ממנו. הכול כבר מוכן, לשם כך נערך מסע פרסום גדול נגד העישון.

שאלה: זהו הצעד הראשון, מה יגיע בעקבותיו?

תשובתי: הטבע רוצה להראות לנו שבכך לא נשיג רגיעה. נדמה לנו שנירגע, כך חושבת כל האנושות. אבל אנחנו לא נירגע, מפני שבכך נקדם את עצמנו ל"מכות הבאות" והן תהיינה הרבה יותר חזקות מהקודמות, כאלה שלא נוכל להשתמש בסמים.

הסמים הרי תמיד היו זמינים לאנושות אבל היא לא השתמשה בהם. אנחנו לא נוכל להרדים את עצמנו. הטבע יתחיל לנהל אותנו בכזו צורה שתימצא לידנו תרופת הרגעה, אבל לא נוכל לקבל אותה. לא נוכל, הידיים לא יגיעו עד אליה. נעדיף לסבול, לרוץ מפינה לפינה, אבל לא נקבל. זה יימשך, עד שנבין מה הסיבה למצבנו ואז כבר נתקדם לתיקון. נבין ונתפוס את כל זה, הסמים מהסוג של קנאביס יעזרו לנו. אבל סמים קלים, שלא הורגים אותנו, אלא כביכול עוזרים להתנתק באופן חלקי ולהבין שזה לא הפתרון של הבעיה.

שאלה: כלומר האדם בכל זאת לא יתנתק?

תשובתי: לא. הרי זה הטבע שמנהל אותנו. הוא יגרום לנו לא להימצא ב"ניתוק", אלא להימצא בחצי הכרה. להיפך, הוא יעורר וינער את המוח ואת הרֵגשות שלנו, כדי שנעריך בצורה נכונה יותר את המצב. כלומר, הסמים הללו כביכול ישחקו נגדנו, כי הם לא מרדימים אלא גורמים להרפיה כדי לגרום להרפיה של האגו שלנו ואז נוכל בצורה מפוכחת יותר, אובייקטיבית, על-אגואיסטית להעריך, היכן אנחנו קיימים, לשם מה ואיך. אנחנו נרגיע את האגו ונוכל לחשוב ולשקול באופן הגיוני ונכון.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.9.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest