דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתקרבים יותר ויותר למוקד ההשפעה

מתקרבים יותר ויותר למוקד ההשפעה

בהתחלה אנחנו מתפתחים ברמת העולם הזה, בתוך האגואיזם שלנו, כשאנחנו דואגים רק לו. עד שנחכים ונתחיל לראות בו את האויב הכי שנוא עלינו, שמפריע לנו.

אבל ההפרעה הזאת היא לא עבור החיים בדרגת העולם הזה, על אף שגם כאן האגואיזם לפעמים קובר את עצמו. אבל העיקר זה, שישנם אנשים שמתחיל לגדול בהם רצון חדש, שנכנס לעימות עם העולם הזה ועם כל החיים שלו. הם היו רוצים להתנתק מהחיים האלה ולעלות לדרגת קיום אחרת, למציאות אחרת, במקום המציאות שסיפקה אותם קודם לכן.

ואז הם נכנסים לתקופה כזאת, שנקראת זמן ההכנה לכניסה לעולם הרוחני ("לא לשמה") ומתחילים לעבוד על עצמם באמצעות הלימוד, הקבוצה והמורה. בדרך כזאת הם מנסים להגדיל את הנקודה שבלב שלהם, הניצן של הרצון החדש, מעל לכל האגואיזם שלהם, כלומר, מעל הלב האגואיסטי.

עם גדילתו של הרצון החדש הזה, האדם מתחיל להעריך יותר ויותר את המטרה החדשה שלו, ולהבין שהמטרה הזאת היא ההשפעה, החיבור, היציאה מהאגו שלו והעלייה לרצונות חדשים, לקשר עם האחרים. הוא כבר אינו רואה את ה"אני" שלו, אלא את ה"אנחנו". ולאחר מכן גם ה"אנחנו" הזה הופך ל"אחד".

כך אנחנו שואפים ומשתוקקים למימד החדש הזה ומנסים לעלות מהמדרגה האגואיסטית למדרגת החיבור, כשאנחנו כל הזמן מגדילים את המטרה, מבטלים את עצמנו, מתחברים עם האחרים ומקבלים את דעת הסביבה, שהאיחוד שלנו חשוב יותר מהחיים בתוך האגו שלנו. והאור העליון משפיע עלינו בתגובה למאמצים שלנו ומקדם אותנו לעבר השינוי הפנימי.

ולבסוף, מתרחש אותו המהפך הפנימי, שנקרא הלידה בעולם החדש, כשהתפיסה שלנו משתנה ממקבלת למשפיעה. מעכשיו אנחנו מתחילים לראות את המציאות בתכונת ההשפעה, שהיא שונה לגמרי מאותו המבט שהיה לנו קודם. כי עכשיו אנחנו רואים את אותו החלק שמקודם לא שמנו לב אליו: מערכת ההשפעה שקיימת בטבע, הכוחות הפנימיים, הקשרים, המדרגות הרוחניות (פרצופים, עולמות, ספירות).

עד עכשיו אנחנו ראינו בעולם רק את דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, ופתאום מתגלה לנו עוד חלק של המציאות, שנקרא עולם ההשפעה, העולם העליון. ואז אנחנו מתחילים ללמוד את המערכת הזאת. בהתאם למידת ההצטרפות שלנו אליה, אנחנו כביכול נכנסים לתוכה.

בכל פעם שאנחנו משיגים חיבור גדול יותר ויותר בינינו, אנחנו מתקשרים יותר ויותר אל המערכת הזאת, כאילו אנחנו עושים עוד צעד אחד קדימה לתוך היער, השדה, העולם החדש. אבל כל ההתקדמות ממומשת רק בזכות החיבור. כך אנחנו מתחילים להכיר את מערכת ההשפעה.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכרות עם העולם החדש
התקרבות בטור לוגריתמי
האחד השלם הוא "אני, הקבוצה, הבורא"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest