דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתמטיקה גבוהה של מדרגות רוחניות

מתמטיקה גבוהה של מדרגות רוחניות

laitman_2009-07_0211_70.jpg

שאלה: בעולמנו, כדי לקבל מידע הנחוץ לביצוע פעולה אני יכול לבחור ערוץ טלוויזיה, רדיו, ספר. אבל אם מנהלים אותי באופן מוחלט מלמעלה, אז למה אני לא יכול לקבל מידע מהעולם הרוחני ולפעול על בסיס מידע זה?

תשובתי: הבעיה היא רק מהצד שלך, ולא מצד העליון. כל הבעיה היא בכך, שאתה לא מרגיש כיצד מנהלים אותך מלמעלה. אתה לא מרגיש אותם החוטים, שעל ידם מפעילים אותך, כמו בובה.

בלתי אפשרי להרגיש את העליון ואת הנהגתו, כל עוד לא תפתח בתוכך את החוש המתאים כדי להרגיש אותו. הוא – מחוצה לך. לכן אתה לא מרגיש אותו. אתה צריך להשתדל להתחבר ולהתאחד איתו, כך שכל מה שמחוצה לך, יהיה כאילו זה אתה עם עצמך. לכן במצבנו נתנו לנו את הרגשת הזרים, אנשים מחוצה לי – כדי שאנחנו נשתדל להתחבר איתם, כמו עם החלקים שלי.

אם אתה, בעזרת סביבה נכונה (קבוצה), (ראה מאמר של בעל הסולם "מאמר החרות"), תיצור בתוכך תכונה של הרגשת הזולת (כמטרה להרגשת הבורא), כמו את עצמך, אז באותה התכונה, אתה תרגיש את העולם העליון, את הבורא ואת הנהגתו עליך ועל כל העולם, אתה תוכל להרגיש את החוטים שמפעילים אותך.

הבורא לא נמצא איפשהו גבוה מעליך. המדרגה הבאה שלך ("אני +1") נקראת עליון. היום המדרגה הזאת מהווה עבורי את הבורא, ומחר זה יהיה אני, והמדרגה הבאה, היותר גבוהה תיהפך לבורא.

מתוך שיעור "מהותה של חכמת הקבלה", 27.10.2009.

רשומות קודמות בנושא:
הבורא – זה אני המתוקן
בובה על חוטים

One comment

  1. תודה על השיעור.ותוספת ביאור מחוצה לו השורש חצה או חצי.והמקום הוא החיבור . עם האל.הבנת הקיום: כל מה שמהווה איחוד של שני ניגודים לשלם.וקצת בסלנג: אלהים גדול!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest