דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתכון לאושר תמורת מיליון וחצי דולר

מתכון לאושר תמורת מיליון וחצי דולר

שאלה: בירושלים נמכר מתכון לאושר מאת איינשטיין תמורת מיליון וחצי דולר.

לאחר הענקת פרס נובל, איינשטיין נתן שורה של הרצאות ביפן. פעם הוא נשאר ללא כסף לתשר והוא נתן במקומו דף נייר מהפנקס שעליו כתב משהו בגרמנית ואמר: "תשמרו את הדף הזה, הוא יהיה בעל ערך רב" הוא כתב: "חיים רגועים וצנועים מביאים יותר אושר מאשר השתוקקות להצלחה ודאגה תמידית". פתק שני היה עוד יותר קצר "היכן שיש רצון, יש שיטה".

במכירה פומבית בירושלים עם מחיר התחלתי של 2000 דולר קונה אלמוני שילם עבור הפתק הראשון מיליון וחצי דולר, ועבור הפתח השני שילם 240,000 דולר.

כיצד חפצים מסוג זה הופכים פתאום לבעלי ערך רב?

תשובתי: הערך הוא לא במחשבה, הרי היא כבר באוויר כבר שמעו אותה. מחשבה, שהובעה על פיסת נייר נקבעת כבעלת ערך רק על ידי בני אדם במכירות פומביות. בדיוק כמו תמונות. יצירות אומנות בפני עצמן הן ללא ערך, הערך נקבע לפי התשלום בני אדם מוכנים לשלם.

שאלה: הפתק של איינשטיין נמכר במיליארד וחצי דולר, אבל מעטים יודעים שלמקובלים גדולים היו המון "פתקים", המון עצות לאנושות כיצד להגיע אל האושר, אבל הן לא שוות שום דבר, האם זה לא גורם למרירות?

תשובתי: לא, אני לא מרגיש מרירות. להיפך, זה טוב מאוד, מפני שבני אדם לא באמת מבינים מה שכתב איינשטיין ומה שכתוב בפתקים של מקובלים, אבל הם רודפים אחרי הפתקים של איינשטיין, מפני שיש להם ערך אספני אגואיסטי ואילו לפתקים שלנו אין שום ערך אגואיסטי ולכן הם נגישים לכולם. רק מי שבאמת יש לו צורך בהם ימצא וילמד אותם.

שאלה: הם יהיו עבורו בעלי ערך רב יותר ממיליונים וחיים?

תשובתי: בוודאי. עם כל הכבוד שאני רוכש לאיינשטיין כאישיות, המחשבות שלו אינן עולות למעלה ממחשבות של האדם הבהמי ואילו כל ציטוט של בעל הסולם, מגיע מעולם אחר לחלוטין.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 06.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest