דף הבית / אהבה / זוגיות / מתכון לאושר? לא, תודה!

מתכון לאושר? לא, תודה!

שאלה: האם חכמת הקבלה יכולה לסייע במציאת הבנה משותפת בין גבר ואישה ובהסדרת היחסים במשפחה או בעבודה?

תשובתי: לא, לא תוכל ליצור לעצמך חיים טובים בעולם הזה בעזרת חכמת הקבלה. החיים יהיו טובים רק אם תשתמש בכל הרע שמתגלה לך כדי להשיג אהבה לזולת ואהבה לבורא, ואז כבר לא יופיעו בך הרצונות שבהם אתה מרגיש רע. חכמת הקבלה אינה משקרת לאדם! זו אינה פסיכולוגיה וגם לא מעשה הונאה, לא מיסטיקה ולא אמצעי קסם להטבת החיים שלנו!

חכמת הקבלה אומרת: לרע שמתגלה בך יש מטרה, הוא בא כדי לדחוף אותך לתיקון. אינך צריך לבטל את הרצון שבו אתה מרגיש רע. אתה חייב להכיר בכך שהרצון הוא רע בגלל השנאה שלך לזולת. אם תהפוך את השנאה לאהבה, תוכל ליהנות מהאהבה לזולת ויותר לא יתגלו בך רצונות רעים.

אם אתם רוצים להקים משפחה או אם אתם כבר נשואים ונוצרה ביניכם מחלוקת, עוינות וחוסר הבנה, לא תוכלו לתקן את חוסר ההבנה הזה כל עוד אינכם מתקנים את היחס שלכם כלפי הבריות וכלפי הבורא. הבורא נמצא ביניכם: "איש ואישה – שכינה ביניהם".

בינתיים השכינה נמצאת בגלות, היא מתגלה כרעה, ככוח מזיק, כוח של שנאה הדדית שמכוונת אתכם זה כנגד זה. הבורא עשה את זה בכוונה, כדי שתתחברו לא בדרגה הבהמית הקודמת (כשם שמתחברים הזכר והנקבה של בעלי-החיים לשם המשכיות הקיום), אלא כדי שתתמזגו ביניכם כמו שתי נשמות שמתחברות לנשמה אחת ותגלו את הכוח המשותף של ההשפעה שיחבר ביניכם.

אם תוכלו בכזאת צורה לתקן את היחסים ביניכם, תהפכו באמת למשפחה. אחרת זה לא יצליח לכם. חכמת הקבלה אינה נותנת לך עצות, המלצות ותרופות למצבך הנוכחי. היא מעלה אותך למצב חדש שבו תוכל להיות מאושר, מוצלח ומושלם.

כל הייסורים, הבעיות והמכות מתגלות בעולם שלנו לא כדי להביא לתוכו שלום והרמוניה, אלא כדי להעלות אותנו מעל לעולם שלנו. אחרת זה דומה לבניית הקומוניזם ברוסיה. אם אתה עושה משהו לא למען הבורא, כלומר, לא כדי להגיע להשפעה מוחלטת, לא תזכה לנחול הצלחה.

רע לי, יש לי בעיות במשפחה, בעבודה, עם הילדים עם הבריאות, אני רוצה להצליח בכל התחומים האלה, והקבלה אומרת שיהיה לי טוב? – בסדר, אני מסכים ללמוד קבלה! לשם כך אני צריך להשפיע לאחרים? – אני אפילו מוכן להשפיע לאחרים, העיקר שיהיה לי טוב.

זה נקרא "לא לשמה" (לא לשם הבורא). כלומר, אתה מכיר את השיטה ורוצה לממש אותה עבור כולם, כדי שגם לך יהיה טוב. עכשיו הכול תלוי במידה שבה אתה מוכן להשפיע לאחרים כדי לשפר את מצבך. בהתחלה זה אחוז אחד עבור האחרים ו-99% לעצמך, ולאחר מכן זה להיפך: 99% לאחרים ואחוז אחד לעצמך. עד שתקבל את הכוח שיאפשר לך לא לרצות דבר לעצמך: "לא אכפת לי מה קורה איתי, אני בכל מקרה רוצה להשפיע לאחרים". זה נקרא "להשפיע בכוונה על מנת להשפיע".

אך לעולם לא נוכל לחזור לחיים גשמיים טובים ומתוקנים. כל השיטות שטוענות שהן מסוגלות להשיג את זה, משקרות. אולם חכמת הקבלה מלכתחילה אומרת שזה בלתי אפשרי, מאחר וכל הרע בחיים הללו קיים רק כדי להעלות אותך למדרגה חדשה.

לכן אם אתה משתמש בחכמת הקבלה כדי להיטיב את החיים האלה, מתחיל למכור מים קדושים וחוטים אדומים, היא הופכת לסם המוות. עלינו להבין שכל המצב הכללי בעולם נועד רק להעלות אותנו, ולא להיטיב את מצבנו. בכך חכמת הקבלה נבדלת משאר השיטות.

לכן, אם מבטיחים לך חיים טובים בעולם הזה, אושר, בריאות והצלחה בחיי המשפחה, אל תאמין. זהו שקר, זה נגד הטבע! הטבע רוצה להעלות אותנו עד לדרגת ה"אדם". אם תשתוקק אל המצב הזה, הכול יסתדר בצורה הנפלאה ביותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה חכמת הקבלה נותנת לאדם?
האמת יקרה מהחיים
האם יכול לשרות שלום בין גבר ואישה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest