דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתג של האור העליון

מתג של האור העליון

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

שאלה: מה זה אומר, כוונה נכונה ליהנות לבורא? כי "ליהנות לבורא", נשמע איך שהוא מופשט?

תשובתי: נניח, שנפל בחלקנו הכבוד לעבוד זה עם זה. אנחנו צריכים להפוך להיות חברים. אני צריך להגיע למצב שאני מרגיש אותך עד כדי כך קרוב אליי, שבינינו מופיע איזה חלק כאחד שלם, כמו לתאומים סיאמיים, שיכול להיות כבד אחד או לב אחד, וכל השאר שונה.

מופיע בינינו משהו משותף, ובמשותף הזה אני מרגיש את הבורא שמחבר אותנו יחד. הוא עשה בכוונה חלוקה בינינו, ועכשיו מחבר אותנו, ובסופו של דבר, אנחנו מתחברים יחד לאחד שלם.

שאלה: אז את מי אני מהנה?

תשובתי: אתה מגלה בקשר בינינו כוח משותף שנקרא "בורא", ומרגיש עד כמה הוא שמח לאותו המצב שבו אנחנו מתמזגים בינינו והופכים ל"אחד". בכך שמתמזגים לאחד שלם, אנחנו מרגישים שם אותו, מפני שהוא "אחד", זהו כבר כלי יחיד שיכול להרגיש את השורש העליון שלו, את הבורא.

זוהי פעולה מדויקת אחת, אין בטבע שום דבר אחר. כמו במתמטיקה: יש אפס, ומשהו שונה מאפס. כל השאר נבנה רק על זה. לכן, ברגע שאתה מגיע ל"אחד", כאשר אתה והחבר מתמזגים יחד, אז בו מתגלה השורש הרוחני שלו, הבורא, וכל המאמצים שלכם שהשקעתם כדי להתחבר ביניכם, הופכים עכשיו לשמחה שאותה אתה מגלה בו.

מאמץ נכון הוא בזה, כדי להתחבר יחד, "כאיש אחד בלב אחד". "בלב אחד", זה אומר, שאצלכם אותם הרצונות, אותה הכוונה האחת, אותן המחשבות, אותן ההשתוקקויות לעזור, להשלים זה את זה. זה מה שחייבים להשיג כאן, לפחות במקום מסוים אחד עם התנאים האלה.

שאלה: לא מובן, לֵמה אני צריך לכוון את עצמי?

תשובתי: שהאור העליון ישפיע עליך. אתה חייב לעשות את זה! רק אתה יכול להזמין אותו. קיים איזה מתג, וכאשר אתה מדליק אותו, אז האור העליון פועל.

שאלה: היכן נמצא המתג הזה, בשׂכל או בלב?

תשובתי: בלב. ואילו השׂכל הכרחי כדי להבין מה לעשות עם הלב. המתג נמצא בלב, כלומר ברצונות: לאן הם מכוונים, לאילו מצבים. והמצב הבא שאותו אני רוצה לקבל בהרגשה שלי מסמל את כיוון הלב.

הערה: לא הבנתי כלום…

תשובתי: טוב שאתה מבין שלא הבנת כלום. זה אומר, שבך כבר ישנו אוסף פנימי טוב מאוד של תכונות, הרגשות. אתה מבין שזה לא פשוט, שהכול חומק, שהאגו שלנו מהווה לנו מכשול. מה אפשר לעשות איתו? דווקא מפני שאתה רוצה להרגיש הכול לעומק, אתה אומר שלא הבנת כלום. הלב מבין, והשׂכל לא, ובזה אנחנו לא צריכים להתבלבל. השׂכל ניתן רק כדי לברר ולנתח את המצבים שלנו.

אני משתדל לענות לכם רק רגשית, ויכול להעביר הכול דרך גרפים, כפי שמקובלים עושים זאת. כאשר לתלמידים שלי לא היו שום מצבים רוחניים, אני שרטטתי להם שרטוטים. ועכשיו, כשישנו מצב פנימי, אני פונה דווקא אליהם. בעיקרון, מה אפשר לצייר מזה? כל אדם כבר מצייר אצלו בלב.

תדליק את המתג, כדי ש"האור המקיף" ישפיע עליך. שום דבר אחר לא יעזור! רק האור! אבל את הכיוון אתה צריך לדעת ולתאר אותו לעצמך בצורה נכונה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את הלב המשותף
דומה לאור
לשמח את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest