דף הבית / אקטואליה / משרד הבריאות נגד רשת מקדונלד'ס

משרד הבריאות נגד רשת מקדונלד'ס

הערה: שר הבריאות, יעקב ליצמן, קרא לתושבי המדינה לצמצם בצריכה של מזון מהיר ואף ביקש להטיל חרם על רשת מסעדות המזון המהיר ״מקדונלד׳ס״. הוא מציע ללמד את הילדים להימנע מצריכת מזון שאינו בריא, והדגיש שמטרתו של משרד הבריאות השנה תהיה לרסן את הפופולאריות של המזון המהיר.

התייחסותי: האמריקאים כבר הבינו שיש לסרב ולוותר על המזון המהיר, כי הוא מועיל רק לאלה שמייצרים אותו. אבל אדם ״צריך לחטוף משהו על הדרך״. הוא לא יודע למשל ממה עשויה נקניקייה, זה לא מעניין אותו, העיקר להשׂביע את עצמו במשהו. הוא אוכל נקניקייה, שותה קוקה-קולה וטוב לו. זה שאחר כך הוא צריך לבזבז את המשכורת שלו על תרופות ורופאים, זה כבר לא חשוב, הוא לא קושר בין שני הדברים.

אני כמובן בעד ביטול המזון המהיר וכל הממתקים, הם בסך הכול תולדה של הטכנולוגיות האחרונות שלנו. אם היית אומר לאדם לפני 150 שנה שיש לך דברי מתיקה, הוא לא היה מבין על מה אתה מדבר. דברי מתיקה לכשעצמם כמו גם סוכר לא היו קיימים בטבע, אלא יש פירות, דבש, אגוזים וכד׳.

הערה: אבל הגוף כל כך משתוקק לזה.

תגובתי: מפני שזה קל לגוף, הוא מקבל מיד שומנים ופחמימות. הגוף מתרגל מהר מאוד למזון זה ומתעצל להשיג אותו בצורה אחרת. זה מזיק מאוד, לכן אסור שמזון כזה יהיה זמין במוסדות של ילדים או בכל פינה בעיר. מוטב לצרוך מזון כמו פלאפל, כי הוא מגיע מהצומח. אם לא מטגנים פלאפל בשמן, הוא בהחלט מזון בריא.

שאלה: האם יש כאן מקום לחרם?

תשובתי: בוודאי. בהנאה רבה הייתי מסלק הרחק מילדינו את כל המתוק ומה ששייך למזון המהיר. שים לב כיצד חיים הצרפתים, הם מאריכי ימים מפני שהכול אצלם טבעי, הם לא צורכים נקניקיות וקוקה-קולה. אני סבור שאנחנו לא צריכים לקחת את הכי רע שקיים באנושות, לכן אני בעד ששר הבריאות שלנו יעשה את המהפכה שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן",  14.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest