דף הבית / אהבה / זוגיות / משפחה גדולה סביב שולחן עגול

משפחה גדולה סביב שולחן עגול

laitman_2008-12-25_8420_w.jpg

אנחנו לא נוכל בשיטות הישירות לעצור את המגמה של פירוק המשפחה. אילו אמצעים שהמדינות המפותחות ישקיעו כדי לעורר את גידול הילודה, שום דבר לא יעזור.

ככל הנראה זהו חוק טבעי של ההתפתחות שלנו, וקודם כל צריך להבין, מה הטבע רוצה מאיתנו? בשביל מה הוא פיתח אותנו דור אחר דור, בכך שהעלה אותנו יותר ויותר גבוה מעל לדרגה הבהמית? אם חוסר הרצון להקים משפחה וילדים, זו הכוונה הפנימית של האדם, אז אי אפשר להיאבק בזה.

צריך רק לברר, לֵמה הטבע בכך דוחף אותנו? הטבע דורש שאנחנו נהיה מאוזנים, מקושרים, אינטגרלים, מחוברים זה עם זה, בכך שמגלה לנו את התלות הכוללת שלנו. היום כל מדינה תלויה במדינות אחרות באספקת המזון, הבגדים, החשמל, כל הדרוש לחיים.

הטבע לוחץ עלינו, בכך שמכריח להרגיש כזאת תלות מוחלטת שלנו זה בזה, כאילו שכולנו משפחה אחת.

ולמרות הרצון שלנו לברוח מהמשפחה ולהשתחרר מכל ההתחייבויות, הלחץ הכללי פועל בכיוון ההפוך. מצד אחד, הטבע כאילו נותן לנו לברוח מהמשפחה הקטנה והרגילה. ומצד שני, הוא לוחץ עלינו מכל הכיוונים, את כולנו יחד בתוך מלחציים, ומחייב להרגיש שאנחנו תלויים זה בזה.

הוא כאילו אומר, שאנחנו כבר לא משפחה קטנה, שחיה בבית אחד, אלא משפחה אחת גדולה מסביב לכל כדור הארץ. המגמה הזאת נראית לנו מוזרה מאוד, ואנחנו בינתיים לא מבינים מה היא מסמלת ואיך לחיות איתה.

אני מטייל הרבה בכל רחבי העולם ורואה שבכל המדינות מתפתחת תרבות אחת, השפה האנגלית, שהפכה לשפה בינלאומית, האנשים, המזון, הבגדים הופכים להיות זהים, העולם נעשה "עגול". מופיעה כזאת תלות, כמו במשפחה. כלומר אנחנו משנים בהדרגה את התא המשפחתי הקטן לגדול.

עוד מעט כל האנושות תתחיל להרגיש את עצמה בצורה כזאת. לזה מאוד מסייעים כלי התקשורת, האינטרנט, הרשתות החברתיות. לכן אנחנו לא יכולים להיאבק בתופעה הזאת, אפילו שהיא מתרחשת נגד הרצון שלנו. להיפך, אם אני אתנגד לתהליך הזה, אז רק אזמין על עצמי אי נעימויות, כי הטבע בכל מקרה ינצח. אנחנו נמצאים תחת מכבש ההתפתחות שמחייב אותנו להתקדם.

וככל שאני אבין טוב יותר את התוכנית של הטבע ואעזור לה בעצמי, כך אני אתקדם מהר יותר ובצורה נעימה, כמו ילד טוב ששומע להוריו.

לכן, במקום להתנגד למשבר במשפחה באופן ישיר, צריך להבין את המגמה הזאת ולראות איך אנחנו יכולים לפעול בצורה הטובה ביותר בתנאים האלה. אחרת, אנחנו בכל מקרה לא נוכל לעשות שום דבר. אם לאדם אין רצון להתחתן, אנחנו לא נוכל להכריח אותו בכוח.

נוצרת תלות אחרת לחלוטין, ואנחנו צריכים ללמוד מהטבע, לֵמה הוא מוביל אותנו. ככל הנראה הוא מוביל אותנו לחיים חדשים, למדרגת התפתחות חדשה, שאותה אנחנו עדיין לא מכירים. אם כל העולם מקושר בתלות אינטגרלית, אנחנו קודם כל חייבים לשנות את הטבע שלנו: להפסיק להיות אגואיסטים, ולקבל את כולם כמשפחה אחת גדולה, לשבת מסביב לשולחן עגול אחד.

יוצא, שעכשיו יש לי משפחה ענקית, שתלויה בי ואני תלוי בהם. וזה, ככל הנראה, כדי שאדם יוכל להתעלות במקצת ולא להסתכל פנימה לתוך המשפחה העצמית שלו, היחידה שנמצאת במיקוד שלו, אז הטבע מונע ממנו את הרצון הטבעי למשפחה. זה מה שמתרחש בימינו. יכול להיות שזה יעזור לאדם להתעלות במקצת ולהסתכל על כל העולם, בכך שיתחיל לאט לאט להבין שכל העולם הוא משפחה אחת.

מתוך שיחה מס' 19 על החיים החדשים, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי
חזרה ארוכה הביתה
משפחה על בסיס רוחני משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest