דף הבית / אהבה / משפחה אידיאלית בחברה אידיאלית

משפחה אידיאלית בחברה אידיאלית

אני רק רוצה להוסיף משהו חשוב לכל מה שאמרתי על בניית קשר משפחתי מוצלח. שום דבר לא ייצא מזה מתוך ניסיון להשתמש בשיטה הזאת במקרים בודדים כלשהם.

אנחנו יכולים לעבוד עם זוגות רבים, וייראה לנו שהצלחנו ללמד אותם את השיטה. אבל בעזרת השיטה הזאת הם לא יצליחו בשום דבר.

הרי, לאף אחד לא תהיה מספיק סבלנות, והחברה לא תומכת בזה. אנחנו לא מסודרים בצורה כזאת כדי שנהיה מסוגלים לממש את זה – לשם כך צריך להיות מקצוען אמיתי בבניית מערכת יחסים כזאת ולהתעסק רק בזה.

רק במסגרת התיקון של החברה בכללות, שבה אנחנו גם נבנה יחסים כאלה אחד עם השני, אנחנו נוכל ללמד את האנשים לבנות קשר משפחתי פנימי מסוג זה. כלומר, יש לזה קשר הדוק עם חכמת החיבור.

ממערכת זוגית אידיאלית הזוג קשור בצורה כזאת שאנחנו משלימים זה את זה ונותנים זה לזה תענוג שאותו אי אפשר להשיג לבד. ואני לא יכול לקבל אותו מאף אחד אחר, משום שאני מרגיש שכאן מעורב כל העולם הפנימי של האדם שנמצא איתי או מולי.

אנחנו נמצאים בזיווג גם בנשמה וגם בלב, שזה אומר, התכללות הדדית עמוקה ביותר שבזכותה אנחנו נדבקים זה לזה.

וזה קורה משום שבתוך הקשר שלנו אנחנו מרגישים את השפעתה של הסביבה שגם נמצאת בקשר כזה. אנחנו שנינו הופכים לאחד שלם ומרגישים שדווקא באמצעות הקשר בינינו אנחנו יכולים להתחבר עם החברה כולה, להגיע לזיווג איתה ולקבל משם תוספת גדולה: הרגשת הרמוניה ביחסים עם החברה.

לכן אנחנו מקבלים תוספת גדולה אפילו בהשוואה עם האידיליה של האהבה בתוך המשפחה. אבל כאשר אנחנו פועלים כזוג, כיחידה משפחתית אחת ביחס לחברה, אנחנו מקבלים רגש פי מיליארדים גדול יותר.

האהבה בינינו גדלה פי כמה וכמה אם היא תואמת לאהבה הכללית ששורה בחברה שבה אנחנו חיים! בימינו אנחנו מסוגלים ליצור משפחה נכונה רק במטרה זו – אחרת אין סיכוי. ולכן אני חוזר ואומר, שאי אפשר להגיע לזה ללא חכמת החיבור.

וזה יועיל לחברה כולה שגם תרגיש בתוכה אהבה, אבל אהבה כזאת שתעלה אותנו לרמת חיים אחרת לגמרי.

שאלה: האם זה אפשרי שעל ידי האהבה בין שנינו אנחנו נצליח להבעיר את אש האהבה בכל החברה האנושית?

תשובה: לא, אנחנו חייבים לפתח בו זמנית גם את זה וגם את זה. אהבה אחת תומכת בשנייה, והן אינן יכולות להתקיים אחת בלי השנייה. לכן, אם אנחנו נרצה לממש את השיטה רק בתוך המשפחה, לא נקבל שום תוצאות.

האהבה דורשת תמיכה הדדית בין המשפחה לחברה, וכנראה הכול מסודר כך בכוונה כדי שהמחסור העצום ביחסים טובים במשפחה שאנחנו מרגישים כיום, יכריח אותנו לסדר את היחסים בתוך החברה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 196, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לכבוש את ליבו של גבר?
התענוג הנעלה ביותר בעולם הזה
נעים להיות לצד האהובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest