משנה שם – משנה מזל?

thumbs_04_100_wp.gifשאלה: שמי דנה, רווקה, בת 31. מספר רבנים שיצא לי לפגוש, יעצו לי (אף שלא ביקשתי בזה הענין) לשנות את שמי, התייעצתי על כך עם הורי ואבי התנגד לכך מאוד. האם לדעתך זה חשוב/כדאי?!

תשובה: חז"ל אמרו כי שינוי השם "מקרע את גזר דינו של אדם" (ר"ה ט"ז:). במה מדובר? שם הוא מידת ההשתוות שלך לבורא (תכונת האהבה והנתינה המוחלטת). שם מצביע על מידה מסוימת של השגה, כלי (י-ה-ו-ה, בגימטרייה כ"ו, 26) ואור מסוים הממלא אותו. הכלי והאור יחד נותנים שם למצב הרוחני שלך. אם את משנה את מצבך הרוחני, את המדרגה שלך, משתנה ודאי גם השגתך, הקשר שלך עם הבורא, השם שלך.

לא מדובר כאן על השם הגשמי. גם אם תשני את שמך הגשמי כמה פעמים שיבוא לך – לא ישפיע הדבר במאומה על רמתך הרוחנית. יחד עם זאת, בהחלט ייתכן שמבחינה פסיכולוגית הדבר יעזור לך, כמו שחליפה חדשה יכולה לעזור לאדם בביטחון עצמי ומצב רוח.

8 comments

  1. רב יקר עד לאן עוד צריך להגיע בחומרת האלימות כדי שאנשים יתחילו להתעורר?

    מצורפת כתבה בנושא http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3544331,00.html

  2. קארין ספיאשוילי

    קורות חיים

  3. מה משמעות השם דנה ? זה חשוב לעבודת שורשים !!!!!!!!!!!! ענה בבקשה תודה  Cool

  4. אירית דדון

    קראתי לבני דין ביולי בעזרת השם הוא יהיה בן 13 הרב ייעץ לשנות את שמו למיכאל והילד התחבר לשם מתוך כמה שמות ורוצה בזה לי זה קצת מוזר למרות שהרגשתי שכאשר קראתי לו דין עשה לי לא טוב מה אתה אומר ידוע לי שיש כוח וזה משנה גורל החלפת שם איך אדע שזה הטוב בשבילו

  5. הייתי רוצה לדעת מה פירוש השם קארין .

    זה חשוב לי נורא לעבודת שורשים . תודה .

  6. אני צריכה מאד לדעת מה פירוש המילה משנה לש.ב!

  7. הייתי רוצה לדעת מה פירוש השם שלי זה חשוב לי נורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest