דף הבית / כלכלה / כסף / משחק על שער אחד

משחק על שער אחד

שאלה: האם מנהיגי העולם יתחילו לדאוג לצרכים ההכרחיים של העולם?

תשובתי: הם יצטרכו לדאוג לזה. כי הם הרי הביאו את העולם למצב כזה, שעליו הוא לא יסלח להם. כמעט כל העושר העצום, שאותו יצרנו במאמצים משותפים, שייך לאחוז אחד של האוכלוסייה. מי איפשר את זה, אם לא הממשלה? בכל מדינה דווקא השלטון הוא זה שיצר את המצב הזה.

אותו האחוז האחד שולט היום במה שהוא לקח וממשיך לקחת מהאחרים. והממשלה בינתיים חילקה להמונים פרוטות והבטחות: "אל תדאגו, אני בונה הכול: אני אעלה קצת את הפנסיה, אוסיף קצת לביטוח… אני מאוד טובה, אני דואגת". היא לא דיברה על ה"עוגות" שהולכות לשולחן של האחוז האחד, אבל עשתה רעש מכל פירור, מכל עצם שנזרקת לאחרים. זה כל המשחק.

אבל עכשיו יגיע סופו. הרי החוב המדיני גדל. פעם זה היה חוב בנקאי, אבל הבנקאים הם לא טיפשים; הם זרקו את ה"מינוסים" שלהם על המדינה, ועכשיו החוב עולה על התל"ג.

ממי אפשר לקחת כסף כדי לכסות אותו? – או מהעשירים או מהעניים. העשירים אומרים לפוליטיקאים: "רק תעזו, ואנחנו 'נאכל' אתכם, בעזרת כלי התקשורת והאמצעים האחרים. הרי הכסף נמצא אצלנו, וכסף זה כוח. אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים". ובאמת, ראשי המדינות הם בובות בידיים שלהם.

ומהצד השני, מה כבר אפשר לקחת מהעניים? גם כך מעמד הביניים הולך ומתמוסס, והאבטלה הולכת וגדלה. הסטודנטים מסיימים את האוניברסיטאות ואינם יכולים למצוא עבודה, ובינתיים, חובותיהם של הסטודנטים האמריקאיים על שכר הלימוד כבר הגיעו למימדים אסטרונומיים. את הכסף הזה פשוט אי אפשר להחזיר, מבלי שתהיה עבודה נורמלית.

וכך, העימות בין העניים והעשירים הולך וגדל, ופיתרון אין. בסופו של דבר, מיליוני רעבים ייצאו לרחובות ויחוללו מהומות. ומה תעשה הממשלה? מה יעשו הטייקונים?

בסופו של דבר, כבר לא יהיה מדובר על חלוקה צודקת, אלא על לספק לכל אחד את הצרכים הבסיסיים. וכולם יצטרכו לדאוג לזה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האיזון הגשמי והמהות הרוחנית
אדריכלי העולם האינטגרלי
מאחל לכולם תיקון קל!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest