דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק סיום לפני היציאה לעולם הרוחני

משחק סיום לפני היציאה לעולם הרוחני

שאלה: בזמן סדנת המשחק שלנו עדיין יש לי הרגשה שכל זה לא רציני. ברור לאגו שלי שבינתיים זה רק משחק. כיצד אני יכול להתכלל בתוך המשחק הזה ברצינות?

תשובתי: תחפשו את התשובה בעצמכם, תשתדלו לחקור ולהבין טוב יותר את עצמכם. אל תצפו ממני לשום רמזים, התשובה תגיע רק מתוך המאמצים שלכם. כך בהדרגה תתחילו להכיר את מה שצריך להתברר מתוך הפעולות. עם כל פעולה אתם תהיו יותר ויותר חכמים, הרי נאמר "אין חכם כבעל ניסיון".

בסופו של דבר, יחס לא רציני יתחלף ביחס רציני. זה יעבור. יותר מאוחר אתם תבינו שזה לא משחק, אלא אימון אמיתי.

נניח, שאני מתאמן לקראת מרתון חשוב מאוד, מתכוון לנסוע למשחקים אולימפים. ובינתיים אנחנו עורכים תחרויות קדם אולימפיות במדינה שלנו. בינתיים אלה לא באמת משחקים אולימפים, אלא רק משחק מקדים. אבל אם אני לא עובר את זה, אני לא אסע לשום מקום! אם במשחק הזה אני לא אשיג תוצאות טובות, אז אני לא אשתתף באולימפיאדה.

זה לא ממש מדויק, אך בכל זאת, דוגמה למה שאנחנו עושים עכשיו. אלא שאצלנו המשחק והביצוע – זה אותו הדבר! כאשר אנחנו נתקרב יותר ליישום האמיתי, פתאום יתברר לנו שבתוך מה שחשבנו שזה רק משחק פשוט, למעשה הכול היה אמיתי.

מפני שעל ידי המשחק הזה אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב. זה מה שנקרא מתוך ש"לא לשמה" להגיע ל"לשמה". המשמעות של "לא לשמה", שלא מגיע לי לקבל את המאור, אבל בכל זאת הוא מגיע אלי בזכות השתתפותי במשחק. וההשתתפות הזאת היא לא רק בפעולות שלי עצמן, אלא בכך שאני מרגיש שזהו אמצעי רציני.

הפעולות מושכות את המאור, ואני עושה בכל הרצינות את כל מה שביכולתי כדי שזה יקרה, כדי שהאור ישפיע עליי. אחרת הוא לא יפעל.

שאלה: אז עליי להלחם דווקא נגד מה שאינו מניח לי להתכלל ברצינות בתוך המשחק הזה?

תשובתי: זהו היצר הרע האמיתי שלך, שמבלבל אותך ואומר: "לא נורא, אל תשתדל, זהו רק משחק". כאן מסתתר הנחש אמיתי – תראה באיזו צורה ערמומית הוא פועל.

אני מאחל לכם מכל הלב לנצח במשחק הזה!

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 11.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להתלבש בהשפעה? תמדוד!

אל תתביישו לשחק
כמה עולה התיקון שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest