דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / משחק טניס נגד הקיר

משחק טניס נגד הקיר

thumbs_43_100_wp.gif

הקשר בין הבורא לנברא דומה למשחק טניס נגד הקיר. ההשגחה העליונה היא ללא שינוי: הבורא הוא טוב ומטיב באופן קבוע ביחסו אלינו והשינויים יכולים להתבצע רק בנו, למרות שנדמה לנו שהם מתרחשים מחוצה לנו. (ראה מבא לספר הזהר, ל"ד)

… כשאנו רואים לפנינו עולם ענק, אנו לא רואים את המציאות אלא את מה שבתוכנו. זאת אומרת בחלק האחורי של המוח שלנו נמצא משהו דומה למצלמה, אשר מצייר לנו את כל מה שאנו רואים ולא את מה שבאמת נמצא מחוצה לנו.

במוח שלנו יש מעין עדשה שהופכת את כל מה שאנו רואים, כך שנוכל לראות אותו כמחוצה לנו, מחוץ למוח שלנו, כנמצא לפנינו. העדשה שבמוחנו מאפשרת לנו לראות ולהשיג כל מה שנמצא בתוכנו, כאילו הוא מחוצה לנו ומאפשרת לנו ללמוד כל דבר, לקבל ידע ובהירות מלאה, למדוד כל דבר מבחוץ ומבפנים. זה הבסיס לכל הידע שלנו.

כך גם ביחס להשגת החוכמה האלוקית. למרות שכל השינויים מתרחשים בתוך הנשמות, האדם מרגיש את השינויים האלה במקור של ההרגשות שלו, בבורא, ודווקא בדרך זו האדם מקבל את הידיעה על מטרת הבריאה.

כמו שכל דבר שאנו רואים נמצא רק בתוך המוח שלנו, כך גם הנשמות, למרות שהן רואות את כל הדמויות במקור, בנותן, בכל זאת אין להן שום ספק שהכול נמצא רק בתוכן וכלל לא בנותן. בעצם, אתה משחק עם עצמך ומקבל תגובה נגדית בהתאם להפרעות ולבלבולים שלך. הכול, זה בעצם אתה.

כל השינויים מתרחשים בתוך האדם, שנמצא בניגוד לאהבה מוחלטת והשפעה. כל הזמן הוא רואה רק את עצמו, מרגיש וחוקר את עצמו. כל מה שאנו מרגישים הוא מימוש הרשימות באור העליון, וכל המציאות של האדם היא בעצם כמשחק טניס נגד הקיר. כל הזמן אנו משחקים נגד הקיר הזה.

4 comments

  1. הבורא זה חוק

    הקיר זה  חוק : תחבוט חזק אל  הקיר תקבל בחזרה חזק מהקיר

    תחבוט חלש תקבל חלש ,תחבוט נמוך תקבל בחזרה נמוך ,

    אם תחבוט חזק מאוד בעצבים , לא תצליח לשחק הרבה זמן כי הוא יתיש אותך הכדור יגיע מהר ולא תצליח לענות עליו אז תצתרך לקחת את הכדור ולהתחיל מחדש .

    אם תחבוט חלש תקבל בחזרה חלש אז הכדור בקושי יגיע אליך יפול וישמט

    אז תצתרך שוב לקחת את הכדור ולהתחיל מחדש.

    אתה צריך כל הזמן להתאים את עצמך לכדור החוזר מן הקיר לזוז קצת שמאלה או ימינה או קדימה או אחורה או חלש או חזק או בינוני וכן הלאה.

    אם תבין באיזה עוצמה אתה אמור לחבוט, בצורה כזו שהוא יחזיר אליך כך שתהיה מסוגל לענות לו בחזרה בדיוק בעוצמה ובכיוון הנכון שאתה מסוגל לקבל אז תוכל לעשות את הפעולה שוב ושוב , וכשתשתפר תוכל לענות ולקבל מהקיר כדורים יותר חזקים או יותר מתוחכמים… 

    אם תקבל מהקיר כדור ישר אליך ותחזיר את הכדור ישר אל הקיר בלי להתחכם יותר מידיי אז הכדור החוזר מהקיר יחזור אליך והוא בעצם כדור ישר , ובצורה זו אין סיבה שתפסיק  לשחק עם הקיר לעולם.

  2. מור קאשי בן 12

     מה יעזור לי קבלה בהמשך החיים ולמה אני צריך את הקבלה ואם זה משנה אם אני בן של תלמיד שלך בבני ברוך?

    שאלה שנייה :אני ההיתי פעם אם אבא ביום שבת בשיעור בוקר והמשך היום שלי היה אחרת לגמרי מדוע?

    שאלה שלישית:האם יש קשר בין הלימוד שאני לומד בזמן האחרון לבין זה שאני לא מוצא ענין להיות במחיצתם של חברי מהבית ספר הקודם שלא לומדים בלילות קבלה כמונוי בזמן החופש הגדול

    זה חשוב לי מאוד לדעת

  3. זהר בראשית/ הסולם/ מאמר נאם ה' לאדוני

    רמב) תו פתח ר"ש ואמר נאם וגו', נאם ה' לאדוני דרגא עלאה לדרגא תתאה קאמר, שב לימיני. עוד פתח ר"ש ואמר וכו', הכ' ה] נאם ה' לאדוני, פירושו, שמדרגה העליונה שהוא ז"א אומרת למדרגה התחתונה, שהיא הנוקבא, שב לימיני, לאתקשרא מערבית בדרומית, שמאלא בימינא, בגין לתברא חיליהון, דשאר עמין עכו"ם. ליחד מערב, שהיא הנוקבא, בדרומית, שהוא חסד דז"א, השמאל שהיא הנוקבא, בימינא דז"א, כדי לשבר כחם של האומות עובדי ע"ז. דהיינו כמו שהכתוב ממשיך, עד אשית אויביך הדום לרגליך. כי, נאם ה' דא יעקב, דהיינו ז"א, לאדוני דא א] ארון הברית אדון כל הארץ שהיא הנוקבא.

     ה] (תהלים ק"י) א] (יהושע ג')

    פירוש. הנוקבא שהיא חכמה בעיקרה, כמ"ש לעיל (אות רמ"א) שעליה אומר הכתוב, עצם מעצמי. וכל עוד שאין לה חסדים להתלבש בהם, יכולים החיצונים לאחוז בה, ע"כ אומר אליה ז"א, שב לימיני דהיינו לקבל חסדים מספירת החסד שהוא ימין ז"א, ואז תוכל להכניע כל כוחות הדין.

    באהבה רבה לשיעור בוקר

  4. רק שריקה יוצאת ממני מקריאותיך. תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest