דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 542 – משה – המנהיג האידיאלי

חיים חדשים 542 – משה – המנהיג האידיאלי

מה אפיין את משה שהנהיג את עם ישראל, מדוע מנהיג אמיתי לעם ישראל הוא מנהיג רוחני ואיך הוא משמש כמקשר בין העם לכוח העליון? (שיחה עם ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: משה – המנהיג האידאלי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

למשה הייתה תכונת ההשפעה והאהבה לזולת יותר מכל אדם אחר. למנהיג ישראל לא דרוש כושר מנהיגות, חכמה, ערמומיות וכדומה, אלא שיהיה תמים. במידת התמימות של מנהיג ישראל, האור העליון יכול לפעול דרכו על האחרים. תמים פירושו שלא רוצה כלום חוץ מלהדביק עצמו עוד ועוד לתכונת השפעה והאהבה. ואז דרכו, כוח ההשפעה והאהבה פועל על העם, מחנך ומקדם אותו לחיבור ולאהבה.

התכונות של משה הן של מקובל א-לוהי שמשיג את הא-לוהות ולכן דרכו מאיר האור. משה לא ויתר לעצמו או לעם על שום דבר. בכל פעם שהאגו גדל, הוא ידע איך לאזן אותו. משה הסביר מה דורש הטבע או הא-לוהים (שזה היינו הך) מבני האדם, הוא הסביר לעם מהו חוק ההתפתחות. למשה היה אגו גדול ביותר, אך הוא ידע איך להתגבר עליו והצליח לאזן אותו. עם ישראל הוא עם קשה עורף, ולמשה היה קשה מאוד, אבל לא הייתה לו ברירה. משה היה כלול מהרצונות האגואיסטיים של העם, כדי שיוכל להעביר להם את כוח התיקון.

משה מוביל תהליך חינוכי של פיתוח הכרה בכך שהאגו מזיק לנו, ושאנחנו צריכים להתחבר. להנהיג פירושו להקים מערכת חינוך והסברה שתוביל לחיבור בין אנשים, מעל כל השוני וההבדלים ביניהם. משה מסביר לעם שכל הצרות הן בגלל האגו שמשעבד אותם, והוא מלמד אותם לברוח ממנו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 541 – עשר המכות בימינו
חיים חדשים 540 – עבדים היינו?
חיים חדשים 539 – בין חמץ למצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest