דף הבית / משבר עולמי / משבר של רעיונות והשקפות עולם

משבר של רעיונות והשקפות עולם

ידיעה: ישנו פן נוסף לתהליכי הגלובליזציה – הגברת חוסר השוויון החברתי, התפרקות הקשרים המסורתיים הבין-אישיים, ירידת הערכים המשפחתיים, בידוד הולך ומחריף של האדם בעולם הגלובלי.

המשבר הכלכלי הנוכחי חשף את ארכאיות מודלי הניהול הקיימים והפך למחולל תהליכי התפרקות של מוסדות חברתיים וממשלתיים רבים.

אותו תהליך ההתפרקות חשף את המחסור במודל ההשקפתי שהיה יכול לתאר את מצב החברה המודרנית ולהציע אפשרויות להתפתחותה. המודלים הכלכליים הישנים ומערכות הניהול הישנות אינם מאפשרים להתמודד עם תופעות המשבר. כל זה קשור יותר למדינות המפותחות. המדינות המתפתחות עדיין נמצאות באשליה בנוגע לעדיפות המודלים הקפיטליסטיים.

המטרה מחברת בין בני האדם, כאשר היא מהווה חלק ממסורת תרבותית ומאפשרת קיום לאותו המודל של העתיד, שאותו בני האדם רוצים להשיג ושלטובתו הם מוכנים לבזבז זמן וכוח. אם אין מטרה, אי אפשר להימלט מקריסת החיבור.

כיוון שרעיון החיבור צריך להיות חלק אורגני מהמסורת התרבותית, השלב הראשון של פרויקט החיבור האלטרנטיבי צריך להיות מערכת ליצירה ולפרסום של אבי-טיפוסים של המטרה הזו. רק לאחר שהם יהפכו לחלק מהמרחב התרבותי ויצברו תומכים ומתנגדים משלהם, ניתן יהיה לחזק את המודל על ידי רעיונות כלכליים ופוליטיים.

אולם בשביל ההתחלה יש למצוא רעיון. בלעדיו אין שום טעם בהמשך הדיון. מי שיציע לעולם רעיון חדש ויוכל לספק את הליווי הארגוני שלו, יוליך את העולם קדימה.

ידיעות קודמות בנושא:
צמיחה כלכלית אינה סימן לרווחה
המשבר: מחפשים רעיונות חדשים
העולם לא חווה משבר כלכלי, אלא אידיאולוגי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest