דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / משבר של התפיסה האגואיסטית

משבר של התפיסה האגואיסטית

העולם נכנס למשבר עוד הרבה לפני שנת 2008, שאז זה נהיה ברור לכולם. אבל לפני כן אף אחד לא רצה לדבר על כך. זה לא סתם שהבורסה נפלה או איזה בנק פשט את הרגל, אלא המשבר הגלובלי הקיף את כל העולם. העולם התחיל לראות שהוא כולו מקושר במערכת אחת, אבל המערכת הזאת היא לא טובה.

אנחנו רוצים לפעול יחד, אירופה מתאחדת מאין ברירה כי אנחנו לגמרי תלויים זה בזה. אבל החוקים שקושרים בינינו הם חוקים אגואיסטיים. ולכן, במקום להשתמש נכון זה בזה, אנחנו מזיקים ומקלקלים זה לזה.

קודם זה לא היה כך. התפתח מסחר בינלאומי, קשרים בינלאומיים, אוניברסיטאות, מפעלים, חברות, מדינות. הכול עבד בצורה טובה לפי העיקרון של חילופים הדדיים מועילים: "אתה לי, ואני לך", ואפשר היה להתפתח.

אבל הבעיה היא בכך, שבעולם קיימת חוקיות ותלות מסוימת, והעולם הפך למערכת סגורה, לרשת אינטגרלית אחת. אלה כבר לא קשרים כלכליים, פוליטיים ותרבותיים קודמים בין איזה שהן מדינות, אלא זה כבר דורש מאיתנו יחסים חדשים מיוחדים.

אבל אנחנו לא מבינים את היחסים המיוחדים האלה, מפני שמטבענו אנחנו אגואיסטים. ואף על פי שאנחנו כולנו מקושרים זה עם זה בצורה אינטגרלית סביב כדור הארץ, אנחנו ממשיכים לעבוד זה עם זה לפי שיטה קפיטליסטית אגואיסטית רגילה שאליה התרגלנו. ולכן הקשרים האלה לא עובדים.

וזהו המשבר. זאת הניגודיות בין היחסים החדשים שאנחנו צריכים לכונן בינינו בעולם, שקשור בצורה חדשה, לבין חוסר היכולת שלנו להגיע לצורה כזאת, חוסר הידיעה שלה.

אנשים חושבים שהם יכולים להמשיך להתקיים כמו מקודם. אבל העולם, החברה האנושית, כל הטבע הדומם, צומח וחי, כולל האנושות, זה כבר מהווה כזאת מערכת, שבה אנחנו חייבים להחליף את היחס שלנו. וזה נדרש דווקא מאיתנו, מבני האדם, ולא מהדומם, הצומח והחי.

ולכן, אם אנחנו נחשוב לעומק הסיבה של המשבר, אז יתברר שהסיבה היא בתפיסה שלנו. העניין הוא שאנחנו לא תופסים באיזו רשת של קשרים הדדיים אנחנו פתאום מצאנו את עצמנו ואיך אנחנו כולנו יחד צריכים להתנהג בהתאם לתנאים של הרשת הזאת.

וכאן לעזרתנו מגיעה חכמת הקבלה. היא מסבירה, שהעולם היום צריך לפעול כפי שאנחנו מתנהגים בקבוצה, בקרב החברים, איש את רעהו יעזורו, להתכלל ברצונות אחד של השני ולראות את כולם כאיש אחד בלב אחד. אותם החוקים צריכים בהדרגה לשרור בעולם.

בין אם העולם רוצה בזה ובין אם לא, אבל הוא כבר מתחיל להתנהג בהתאם לקשרים הללו. ואם אנחנו לא נצא לאנושות ולא נלמד ולא נסביר להם מה קורה היום, אז לא ניישם את חכמת הקבלה, לא נבצע את המשימה שמוטלת עלינו שלמענה קיבלנו את הידע הזה ולמדנו.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס באמריקה", 16.06.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest