דף הבית / כלכלה / משבר עולמי זו לידה של עולם חדש 

משבר עולמי זו לידה של עולם חדש 

דעה: "על פני כדור הארץ מתרחשים שינויים יסודיים, שבטווח הארוך צריכים להוביל את האנושות למסלול חדש.

לקראת המאה ה-16 החלו להופיע באירופה אלמנטים של מערכת כלכלית קפיטליסטית. עליות של מפעלים ותעשיות חדשות, ופיתוח של המסחר דרש כסף להתפתחות. הופיעו מרכזים פיננסיים שבהם התעשיינים והסוחרים יכלו לקבל אמצעים לפיתוח העסק שלהם, אב טיפוס של הבנקים העתידיים, והאשראי עלה באופן יציב ב- 5-6%. האחוז הזה הפך לווסת של הכלכלה, במקרה של עלייה עד ל- 8-9% הכלכלה האטה, וכאשר האשראי הוזל עד ל- 3-4% הכלכלה צמחה. אבל במשבר של 2008 השיעור נהיה 0.25%, כלומר השיעור הבנקאי הפסיק לעבוד בתור ווסת כלכלי.

75 טריליון דולר זו הערכת המחיר של כל הכלכלה העולמית, וההתחייבויות הפיננסיות שלה מסתכמות ביותר מקוודריליון (אלף טריליון) דולר. הכסף הפסיק לשרת את הכלכלה העולמית, והחלו לעסוק בתהליך של "כסף עושה כסף". יותר פשוט ומהיר לקבל רווח דרך ספקולציות פיננסיות מאשר להיות מעורב בפיתוח הייצור.

המערכת ששירתה את התפתחות הכלכלה ב-500 השנים האחרונות לא עובדת יותר. בני אדם מאבדים כסף רב, הייצור העולמי והמסחר מאטים, הכל במינוס, אין למי לקחת את הסחורות, אין הזמנות ואין קונים. תמריצים כספיים מיצו את עצמם, זהו סוף עידן. את בעלי ההשקעות מחייבים לקחת כסף ולבזבז, כדי להפעיל איכשהו את הכלכלה.

הבנקאים זקוקים לאינפלציה כדי להוזיל את חובותיהם, ואילו עבור הצרכנים האינפלציה זו עליית מחירים וצמצום יכולת הקנייה. באופן כזה המערכת הפיננסית עובדת בגלוי נגד בני האדם, לטובת האינטרסים העצמיים שלה. מלאי הזהב בבורסה של ניו יורק, שמהווה כרית ביטחון, היא אפסית, זוהי קריסה של הבורסה. המערכת שפעלה 500 שנה, יותר לא עובדת."

לדעתי, הרס של הסדר הישן זו לידה של העולם הבא. אבל אם האנשים היו יודעים אודות אותו הסדר שצריך להיוולד, עליו כתבו מרקס ובעל הסולם, הם היו יכולים לסייע ללידה מהירה של העולם החדש, על ידי חינוך מחדש של דורנו. הכרת הצורך בהתקרבות הדדית של בני אדם, חינוך חובה לכולם והעברתה של כלכלת העולם לייצור רציונלי, הם אותם התנאים שעל ידם העולם יעבור בשלום את לידתו של העידן החדש.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest